Kvadrattall symbol

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
IngridC
Pytagoras
Pytagoras

Noen som vet om det finnes det symbol for kvadrattall? Sånn som R, N, Q osv. for å vise hvilke tall x tilhører.

Er et bevis der jeg må få til å vise at x og y tilhører kvadrattallene før jeg går videre. Har klart selve beviset, trenger bare dette symbolet.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

IngridC wrote:Noen som vet om det finnes det symbol for kvadrattall? Sånn som R, N, Q osv. for å vise hvilke tall x tilhører.

Er et bevis der jeg må få til å vise at x og y tilhører kvadrattallene før jeg går videre. Har klart selve beviset, trenger bare dette symbolet.
[tex]x,y \in \left \{ n^2|n\in \mathbb{N} \right \}[/tex]
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
IngridC
Pytagoras
Pytagoras

Dolandyret wrote:
IngridC wrote:Noen som vet om det finnes det symbol for kvadrattall? Sånn som R, N, Q osv. for å vise hvilke tall x tilhører.

[tex]x,y \in \left \{ n^2|n\in \mathbb{N} \right \}[/tex]
Tusen takk!
Post Reply