Ikke helt sikker på om dette passer inn, men jeg tenkte jeg skulle poste det likevel:
I går oppdaget jeg et lite spill hvor hvert nivå er en ny utfordring i å konstruere en gitt oppgave, f.eks. "konstruer et linjestykke fra punkt C med samme lengde som oppgitt linjestykke AB". Jeg tror egentlig det beste salgspunktet er å prøve det, så kan vi evt. diskutere løsninger på nivåer her også!
http://euclidthegame.com/
Euclid: The Game
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Da jeg kom til "bisect the angle" eller hva det nå het ville ikke spillet sende meg videre selv om jeg gjorde det riktig. konstruer sirkel i a (vinkel sentrum) finne skjæringspunkt med vinkelbein og sirkel. konstruere en ny sirkel med sentrum i skjæringspunkt med sirkel og vinkelbein. finn skjæringspunkt mellom nye sirkler med sentrum i skjæringspunkt med sirkel og vinkelbein. konstruer et linjestykke/normal til nytt skjæringspunkt.
-
- Lagrange
Funket for meg tho. Har selv problemer på nivå 5 der jeg får feilmelding om 2 "invalid input : undefined variable pointRight".
Høres riktig ut. Sikker på at du ikke slurvet med noe?Gjest skrev:Da jeg kom til "bisect the angle" eller hva det nå het ville ikke spillet sende meg videre selv om jeg gjorde det riktig. konstruer sirkel i a (vinkel sentrum) finne skjæringspunkt med vinkelbein og sirkel. konstruere en ny sirkel med sentrum i skjæringspunkt med sirkel og vinkelbein. finn skjæringspunkt mellom nye sirkler med sentrum i skjæringspunkt med sirkel og vinkelbein. konstruer et linjestykke/normal til nytt skjæringspunkt.
Sånn løste jeg den:
- Vedlegg
-
- euclidthegame.png (58.6 kiB) Vist 6368 ganger
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Lao Tzu
Skjer for meg også, tror heldigvis det bare er en bug på kun det nivået. Den er borte igjen på nivå 6.Fysikkmann97 skrev:Funket for meg tho. Har selv problemer på nivå 5 der jeg får feilmelding om 2 "invalid input : undefined variable pointRight".