Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Da jeg meldte meg opp til eksamener i vinter tok jeg valget å gå for utfordringen med den mer teoretisk rettede matten kontra den praktiske (angrer nå). På bakgrunn av det meldte jeg meg opp til 1T og 2T. Siden den gang har jeg fått forståelse for at det ikke nødvendigvis er en naturlig vei å gå.
Kan noen forklare for meg hva som er den naturlige veien videre fra 1T og evt. hva som er hensikten med 2T?
Det mest naturlige steget fra 1T er R1, og videre til R2 etterpå.
2T er rimelig kort, og virker i stor grad som en mellomsteg mellom 1T og R1, men et mellomsteg som er helt unødvendig i min mening. Alt i 2T læres uansett når du tar R1, og R1 er i tillegg mer nødvendig for videre skolegang.
Så ja, jeg synes at 2T helt klart kan klassifiseres som den stygge andungen.
Da jeg meldte meg opp til eksamener i vinter tok jeg valget å gå for utfordringen med den mer teoretisk rettede matten kontra den praktiske (angrer nå). På bakgrunn av det meldte jeg meg opp til 1T og 2T. Siden den gang har jeg fått forståelse for at det ikke nødvendigvis er en naturlig vei å gå.
Kan noen forklare for meg hva som er den naturlige veien videre fra 1T og evt. hva som er hensikten med 2T?
Den naturlige veien fra 1T, blir R1 også R2. Selv om jeg synes man er klar for høyere matte enn R2, hvis man mestrer R1