R2 - Eksamen Vår 2016

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Mittle
Pytagoras
Pytagoras

Ok! Etter de sadistoppgavene som kom på årets R1 eksamen frykter jeg å gå på samme smellen på del 2 på R2. Noen tips til hvordan jeg kan få god kontroll på CAS og del 2?? :|
Kjemikern
Guru
Guru
Sted: Oslo

Mittle skrev:Ok! Etter de sadistoppgavene som kom på årets R1 eksamen frykter jeg å gå på samme smellen på del 2 på R2. Noen tips til hvordan jeg kan få god kontroll på CAS og del 2?? :|
http://www.matematikk.net/matteprat/vie ... er#p196131
Aleks855
Rasch
Rasch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Mittle skrev:Noen tips til hvordan jeg kan få god kontroll på CAS og del 2?? :|
Gjør CAS-oppgaver.
Bilde
Kjemikern
Guru
Guru
Sted: Oslo

Og gjør alle tidligere eksamensoppgaver med CAS
Mittle
Pytagoras
Pytagoras

Takk for hjelpen dere! :D
Gjest

Hva syns dere om eksamen idag?
MiMario

Gjest skrev:Hva syns dere om eksamen idag?
Jeg hadde eksamen i dag og syntes den var helt forferdelig vanskelig! Trenger en 4er og nå er jeg kjempe usikker på om det blir studier etter sommeren :| Jeg gjorde en haug av eksamener før og følte meg godt forberedt, men syntes denne var ulik alle de andre.. Jeg som trodde matte var nogenlunde forutsigbart. Syntes i hvert fall den rekke oppgaven var slem!
MiMario skrev:
Jeg hadde eksamen i dag og syntes den var helt forferdelig vanskelig! Trenger en 4er og nå er jeg kjempe usikker på om det blir studier etter sommeren :| Jeg gjorde en haug av eksamener før og følte meg godt forberedt, men syntes denne var ulik alle de andre.. Jeg som trodde matte var nogenlunde forutsigbart. Syntes i hvert fall den rekke oppgaven var slem!

ENIG! Brukte utrolig mye og unødvendig tid på å forstå den, når den egentlig ikke var så vanskelig...
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Jeg synes egentlig eksamen i R2 V16 var ganske grei. Oppgave 4 del 1 var litt kålete, samt kanskje oppgave 3 del 2 for de som ikke er så drevne på CAS, men ellers var den veldig grei.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Sted: Grenland

nerden skrev:
MiMario skrev:
ENIG! Brukte utrolig mye og unødvendig tid på å forstå den, når den egentlig ikke var så vanskelig...
artig oppgave, fasiten i 4b) var jo i deloppg a).

Følgeoppgave :=)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
vgb
Noether
Noether

Synes også oppgave 4 var artig! En litt uvant type oppgave, som likevel får testet ferdigheter og forståelse.
ZZ_zz

Hei alle sammen!

Var også en av de som gjorde eksamen i R2 i år. Oppgave 3 på del 1 var i utgangspunktet enkel, men er det noen som har lösningsforslag på hvordan de regnet ut integralet av sinx^2??

Jeg tror jeg fikk det til på slutten gjennom å gjette meg frem, og svaret står jo egentlig på deloppgave b. Men jeg föler allikevel at jeg rotet meg bort på den og at jeg ikke kommer til å få full pott på den..

Noen som kan hjelpe? Jeg brukte delvis integrasjon men vet ikke engang om det er rett metode. :roll:
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

ZZ_zz skrev:Hei alle sammen!

Var også en av de som gjorde eksamen i R2 i år. Oppgave 3 på del 1 var i utgangspunktet enkel, men er det noen som har lösningsforslag på hvordan de regnet ut integralet av sinx^2??

Jeg tror jeg fikk det til på slutten gjennom å gjette meg frem, og svaret står jo egentlig på deloppgave b. Men jeg föler allikevel at jeg rotet meg bort på den og at jeg ikke kommer til å få full pott på den..

Noen som kan hjelpe? Jeg brukte delvis integrasjon men vet ikke engang om det er rett metode. :roll:
Du trengte jo ikke regne ut integralet. Det stod jo der allerede.

Her er hvordan jeg ville gjort den:
5454d7f4982cad319a4d33469401820e[1].png
5454d7f4982cad319a4d33469401820e[1].png (20.62 kiB) Vist 6374 ganger
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Svar