Hva er vanskeligst av R-matte, S-matte, kjemi, biologi eller fysikk?
Hvordan ville dere rangert disse fagene?
Hvilket fag er vanskeligest?
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Lagrange
Mitt synspunkt (legger til at jeg ikke forstår kjemi):
R2
Fysikk 2
Kjemi 2
Biologi 2 (Pugging?)
R1
S2
Fysikk 1
Kjemi 1
Biologi 1 (Pugging?)
S1
Er nok litt mer komplisert enn dette, men iom. at jeg ikke har hatt biologi eller kjemi, kan jeg ikke uttale meg om det.
R2
Fysikk 2
Kjemi 2
Biologi 2 (Pugging?)
R1
S2
Fysikk 1
Kjemi 1
Biologi 1 (Pugging?)
S1
Er nok litt mer komplisert enn dette, men iom. at jeg ikke har hatt biologi eller kjemi, kan jeg ikke uttale meg om det.
Tar med de fagene jeg har hatt da:
Vanskeligst øverst, lettest nederst
Biologi 2
Kjemi 2
Fysikk 1
R1
R2
Kjemi 1
Biologi 1
Men dette er veldig subjektivt. Kommer faktisk veldig an på hvilken lærer jeg har i faget, hvor mye jeg jobber med det osv. Er jo klart at et fag jeg setter av mye tid til blir lettere enn et fag jeg kun jobber med før prøvene (hehe
) men ja. Er sånn jeg føler det da!
Vanskeligst øverst, lettest nederst
Biologi 2
Kjemi 2
Fysikk 1
R1
R2
Kjemi 1
Biologi 1
Men dette er veldig subjektivt. Kommer faktisk veldig an på hvilken lærer jeg har i faget, hvor mye jeg jobber med det osv. Er jo klart at et fag jeg setter av mye tid til blir lettere enn et fag jeg kun jobber med før prøvene (hehe

Det er ulike subjektive mening. Forskjell fra person til person
Jeg anbefaler deg bare å ta Kjemi 2 hvis du trengee det
Fager er greit, men Eksamen er litt tricky
Ingen i hele Norge fikk 6'er på Kjemi 2 eksamen 2013 (vår)
Men eksamene har blitt litt lettere senere
-
- Lagrange
Av realfagene jeg har hatt (vanskeligst til lettest):
Fysikk 2
R2
Fysikk 1
R1
Bio 2
Bio 1
Har fått inntrykk av at kjemi er ganske vanskelig med mindre en legger av en del tid til lesing. Mulig jeg tar feil. Sleit nok med naturfag-kjemien vg1 x)
Fysikk 2
R2
Fysikk 1
R1
Bio 2
Bio 1
Har fått inntrykk av at kjemi er ganske vanskelig med mindre en legger av en del tid til lesing. Mulig jeg tar feil. Sleit nok med naturfag-kjemien vg1 x)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Faktisk så fikk 5,3 % 6 i kjemi 2 eksamen V2013, av ca 3500 besvarelser.Lasaron skrev:Det er ulike subjektive mening. Forskjell fra person til person
Kilde: udir
Har du hatt Biologi 2?Dolandyret skrev:Av realfagene jeg har hatt (vanskeligst til lettest):
Fysikk 2
R2
Fysikk 1
R1
Bio 2
Bio 1
Det er faktisk det faget som det er aller vanskeligst å få toppkarakter i på eksamen. Det reflekteres ganske greit i prosentandelen

[tex]i*i=-1[/tex]
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
-
- Lagrange
Har det nå. Ligger vel på 5'ern pga dabbende motivasjon i 2. termin. Lå an til 6. Synes faget er ganske lett, er jo bare masse puggestoffDrezky skrev:Har du hatt Biologi 2?Dolandyret skrev:Av realfagene jeg har hatt (vanskeligst til lettest):
Fysikk 2
R2
Fysikk 1
R1
Bio 2
Bio 1
Det er faktisk det faget som det er aller vanskeligst å få toppkarakter i på eksamen. Det reflekteres ganske greit i prosentandelen

"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."