Levering av oppgaver i excel og geogebra til eksamen

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
TUS

Vi lurer her på skolen hvordan elevene til eksamen i 10. skal levere oppgavene i Excel og Geogebra. Er det greit å ta skjermdump, bilde og lime inn i Word i stedet for å printe ut fra respektive programmer?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

TUS wrote:Vi lurer her på skolen hvordan elevene til eksamen i 10. skal levere oppgavene i Excel og Geogebra. Er det greit å ta skjermdump, bilde og lime inn i Word i stedet for å printe ut fra respektive programmer?
Sånn vi gjør det på skolen min(går vg3) er at vi bruker utklippsverktøyet til å ta et skjermbilde av det vi skal skrive ut. Etter vi har tatt skjermbildet limer vi det inn i en eksamensmal hvor vi har egne "ruter" hvor vi fyller inn hvilken skole vi går på, dato, kandidatnummer etc.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Guest

Det forbløffer meg hvor lite integrert og gjennomtenkt dette nye systemet er. At det ikke går an å importere et bilde av arbeidet sitt enten direkte til dokumentet eller utklippstavlen er helt på jordet. Man skulle tro at ved en så stor omrokering til det digitale var det noen som kunne sørget for at GeoGebra og Word samhandlet på en bedre måte.
Skjermbilder og klipp og lim er sånt man gjør som siste skanse dersom ingenting annet går.
Guest

Det er enkelt å bruke skjermutklipp i word, slik at du får utklippet direkte inn i word. Du kan også trykke [ctrl]+[shift]+c for å klippe ut grafikkfeltet for så å lime dette inn i word. Vet ikke helt hvorfor du synes dette er så komplisert. Klipp og lim er noe elvene kan svært godt. Jeg opplever at det går veldig greit å ta utskrift av oppgaven.
Post Reply