1P eksamen V2015
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Heisann. Et lite spm til oppgave 1 i del to. I oppgaven kom det frem at kuttet i støtten var på over 20%. Jeg tolket dette som en indikasjon på at kuttet var i sjiktet 21-24% og valgte selv å rekne ut 21%. Jeg ser imidlertid at det i løsningsforslaget er tatt utgangspunkt i 20%. Tror dere jeg vil gå glipp av poeng for dette?
Hvor stor betydning har det at ting er pent presentert? Jeg hadde nok med å komme gjennom alle oppgavene, så jeg vet grafene mine ikke er veldig pene, eller at fremstillingene og forklaringene i word-dokumentet ble helt tommel opp. Trekker det mye ned? For eksempel har jeg ikke et stort, og klart markert stigningstall, men et lite et osv.. Kommer det til å ødelegge mye?
Et løsningsforslag er kun et forslag til løsning og i noen oppgaver kan slike nyanser godkjennes.oji wrote:Heisann. Et lite spm til oppgave 1 i del to. I oppgaven kom det frem at kuttet i støtten var på over 20%. Jeg tolket dette som en indikasjon på at kuttet var i sjiktet 21-24% og valgte selv å rekne ut 21%. Jeg ser imidlertid at det i løsningsforslaget er tatt utgangspunkt i 20%. Tror dere jeg vil gå glipp av poeng for dette?
Og løsningsforslaget synes jeg burde ha med at det faktiske beløpet er MINDRE enn det som er regnet ut.
Det er riktig tankegang, men du må alltid huske å forkorte dersom du skal få full uttelling. 30/72=5/12Jungel wrote:Mener åpenbart at jeg skrev 6/9 * 5/8 = 30/72. Er dette feil?Jungel wrote:På del 1 oppgave 6b)
Finne sannsynligheten for at man ikke trekker "jump".
Det er jo 6 gunstige utvalg av 9 mulige, trekker 2 ganger.
Jeg regnet 6/9 * 5/8 = 5/12.
Dette er annereldes enn løsningsforslaget. Er det feil? Hvorfor?
Hei,
Jeg synes denne eksamenen var annerledes enn tidligere utgitte eksamener, og da tenker jeg ikke på endringene som kom nå i vår ifbm. nye krav til bruk av digitalt verktøy.
Del 1 synes jeg var ganske annerledes enn tidligere, bl.a. det med lineære funksjoner og tegning av grafer. Del 2 synes jeg var helt grei.
Så det var en del småendringer som de hadde gjort ved forhåndssensuren.
Regnet sammen poengene mine på det jeg hadde riktig og kom til 41 poeng. Så blir vel 4 håper jeg
.
Så nå er det bare å vente spent til 18-19.juni
-nyimatte
Jeg synes denne eksamenen var annerledes enn tidligere utgitte eksamener, og da tenker jeg ikke på endringene som kom nå i vår ifbm. nye krav til bruk av digitalt verktøy.
Del 1 synes jeg var ganske annerledes enn tidligere, bl.a. det med lineære funksjoner og tegning av grafer. Del 2 synes jeg var helt grei.
Så det var en del småendringer som de hadde gjort ved forhåndssensuren.
Regnet sammen poengene mine på det jeg hadde riktig og kom til 41 poeng. Så blir vel 4 håper jeg

Så nå er det bare å vente spent til 18-19.juni

-nyimatte
Noen som har fått karakteren sin ennå?
Står ingenting på privatistweb hos meg, heller ikke fått noen SMS/e-post som de sa på skolen i dag ville komme.
Står ingenting på privatistweb hos meg, heller ikke fått noen SMS/e-post som de sa på skolen i dag ville komme.
-
- Lagrange
- Posts: 1258
- Joined: 23/04-2015 23:19
Det kommer fortløpende. Søskenbarnet mitt fikk karakteren sin noe før tre, mens jeg fikk den halv seks (S1).
Ok, så er det vel bare å vente og håpe.. 
Det er vel ganske mange mailer og SMS''er som skal sendes ut og tenker jeg. Går vel også på regioner i landet, samt hvilken type matematikk det er.

Det er vel ganske mange mailer og SMS''er som skal sendes ut og tenker jeg. Går vel også på regioner i landet, samt hvilken type matematikk det er.
-
- Lagrange
- Posts: 1258
- Joined: 23/04-2015 23:19
Jeg fikk ikke noen mail eller SMS, sjekket bare SkoleArena og der var karakteren ute 

Har titta der og. Men jeg finner ikke den fylkeskommunen og/eller den VGS jeg tok den ved. Kanskje de ikke større skolearena. Har også sjekka fronter, men ingenting der heller...
Vet du om noen annen måte å komme inn der? Eller har kanskje ikke alle kommuner tilgang til skolearena?
Vet du om noen annen måte å komme inn der? Eller har kanskje ikke alle kommuner tilgang til skolearena?
Hvor er det man finner karakterene?Fysikkmann97 wrote:Det kommer fortløpende. Søskenbarnet mitt fikk karakteren sin noe før tre, mens jeg fikk den halv seks (S1).