Hei,
Dere har et fint oppsett av ressursutvalg av bøker og slikt. Men disse bøkene er laget i henhold til eksamensoppgaver.
Kommer dere også til å legge ut vanlige standard bøker som blir brukt i vg1,2 og 3, hhv. S1, R1 og R2 ?
Grunnet til at jeg spør er:
Hvis jeg har lyst til å hjelpe elever på vgs nivå, og la oss hypotetisk si at jeg er helt blank på vgs matte nivå. Hvordan skaffer jeg da den riktige kunnskapen som jeg da kan bruke for å hjelpe elever på vgs nivå fra 1-3 , nøyaktig hvilke bøker må jeg lese og forstå meg på slik at ejg kan føle meg trygg på å hjelpe elever på vgs nivå fra 1-3 ?
Noen hadde kanksje sagt, at jeg da burde kjøpe og lese S1, R1 og R2, andre hadde sagt 1P, 2P, 2P-Y. Men disse er jo forskjellige, i eksempel 2P er det kanksje ikke differensialligninger, mens det i R2 er det. Så hvis jeg da hadde fått spørsmål om differensialligninger, da hadde jeg ikke kunne hjulpet eleven på vgs nivå.
Så nøyaktig hvilke bøker må jeg gå gjennom og forstå meg på for å kunne være trygg på å hjelpe vgs elever?
Hadde satt pris på svar.
Ressurser på matematikk.net
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- World works; done by its invalids
Tror jeg dessverre trygt kan svare NEI på det spørsmålet. Vanlige "standard" bøker lages av forlag som selger dem i en bokhandel. Hvis du vil ha en slik, så må du nok kjøpe boka.modasser skrev:Kommer dere også til å legge ut vanlige standard bøker som blir brukt i vg1,2 og 3, hhv. S1, R1 og R2 ?
Virker litt rart for meg å lese "alle" fagene i vgs for å kunne hjelp elever i vgs. Se an hvilke elever du skal hjelpe, og bruk tid på å sette deg inn i det de skal kunne...