Er sikkert blitt skrevne flere lignende innlegg, men foretrekker og spørre selv.
Jeg skal begynne på Bachelorgrad i Ingeniørfag (maskin) i Narvik, nå om under en uke, og gleder meg voldsomt.
Selv er jeg utrolig glad i matematikk, og er nå på jakt etter bøker der jeg kanskje kan lære noe nytt / omhandler matematikk generelt. Alt er egentlig av interesse.
I første omgang er jeg på jakt etter noen gode mattebøker som omhandler R1 og R2, ettersom jeg tror det kan være kjekt å ha liggende, både for å repetisjon og for min egen glede.
Dermed spør jeg dere: Noen tips til gode mattebøker? Har hørt om både Sigma, Sinus og Aschehoug, men vil gjerne ha andres erfaringer eller tips til andre bøker.
Kjøpte nylig boka "Tallgeni" som jeg sakte men sikkert får lest, og vil gjerne ha tips til andre spennende mattebøker, for å lære nye triks osv.
Ellers, om noen har en kalkulator å ambefale, så gjerne si ifra. Da blir jeg utrolig glad!
Mvh Camilla
P.S. Om det finnes andre Ingeniør-studenter fra Narvik, enten folk som har gått / går så ta gjerne kontakt. Vil gjerne høre hva folk synes om skolen osv