Hei
Jeg har muntlig eksamen i R2 på onsdag. Oppgaven deles ut tirsdag - 24 timer før eksamen. Har noen erfaringer med muntlig eksamen i R2? Gjerne noe konkret i form av en besvarelse eller oppgave. Hvordan er det lurt å forberede seg før en slik eksamen?
/Avensis
Muntlig eksamen R2
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Galois
- Innlegg: 598
- Registrert: 09/10-2012 18:26
Du bør regne oppgaver som er fra temaer du er usikker på, eller som du vet du kan gjøre litt feil på og er usikker på.
Ellers, bør du kreve å få tidligere eksamensoppgaver i R2 muntlig på skolen din, som jo nok er den beste forberedelsen.
Siden det er muntlig eksamen, er mitt råd følgende:
- Få tak i tidligere eksamensoppgaver i R2 muntlig
- Gå sammen med flere og avtal å møte hverandre, f. eks på skolen eller biblioteket.
- Løs oppgavene, og framfør dem hverandre muntlig for hverandre. Så kan de andre mens en fremfører, stille spørsmål slik som sensor og læreren deres vil gjøre.
Det er da god trening i å være i en eksamenssituasjon, samt løse eventuelle problemer spontant.
Ellers, bør du kreve å få tidligere eksamensoppgaver i R2 muntlig på skolen din, som jo nok er den beste forberedelsen.
Siden det er muntlig eksamen, er mitt råd følgende:
- Få tak i tidligere eksamensoppgaver i R2 muntlig
- Gå sammen med flere og avtal å møte hverandre, f. eks på skolen eller biblioteket.
- Løs oppgavene, og framfør dem hverandre muntlig for hverandre. Så kan de andre mens en fremfører, stille spørsmål slik som sensor og læreren deres vil gjøre.
Det er da god trening i å være i en eksamenssituasjon, samt løse eventuelle problemer spontant.
Hei. Jeg hadde muntlig eksamen i R2 på fredag. Trakk emnet differensiallikninger og geometri. Laget powerpointpresentasjon på ca. 10 min om newtons andre lov og frie svingninger. Etterpå ble jeg spurt ganske grunnleggende spm om diff. Likninger. Deretter ble jeg spurt om geometri. Her spurte sensor om utledning av formel til kule og plan, og bl.a. hvilken geometrisk betydning det hadde dersom du har tre vektorer og tar kryssprodukt av to av dem, og skalarprodukt med den siste vektoren og får 0.
Jeg tror det er lurt å lære utledningen til formler o.l
Nivå på eksamen var vesentlig lavere enn nivå på skriftlig eksamen.
Jeg tror det er lurt å lære utledningen til formler o.l
Nivå på eksamen var vesentlig lavere enn nivå på skriftlig eksamen.
-
- World works; done by its invalids
- Innlegg: 847
- Registrert: 26/04-2012 09:35
Mulig det har vært forskjellige ordninger rundt omkring i landet. I Oslo var det 48 timers forberedelse også på muntlig eksamen før endringen (men på privatistkontoret i Oslo er det en halvtime i mange fag - I matte skal privatister opp til skriftlig eksamen så det er ikke et relevantspørsmål)claves skrev:Å få kopier av tidligere oppgaver er ikke nødvendigvis så veldig nyttig, da eksamensformen (24 timers forberedelse) er ny av året. Tidligere har det vel vært mest vanlig med kort forberedelse (30-45 min) i matematikk.
Jeg fikk én konkret oppgave å løse. Oppgaven var å sette opp en differensiallikning for befolkningsvekst der det flyttet inn 3% av den totale befolkningen til en hver tid, 2% flyttet ut, 150 ble født og 100 døde (per år), med initialbetingelsen at startbefolkningen var på 8000 individer. Jeg ble også spurt når man får en harmonisk svinge-funksjon som løsning av 2. ordens homogene diff. likninger med konstante koeffisienter.skf95 skrev:Skal også opp på onsdag, og vi får ikke ha med ferdiggjorte ting ala Powerpoint. Etter presentasjonen, fikk du konkrete oppgaver å løse, eller mer en samtale med sensor?
Sensor var mer interessert i forståelse enn oppgaveløsning.