Har havnet i en liten knipe. Skal levere øving innen imorgen og har ikke læreboken (bruker en annen).
Men oppgavene er tatt fra læreboken (kalkulus 3. utgave, Tom Lindstrøm)
Noen som har den og kan legge ut/sende bilder av oppgavene?
Noen som har boken Kalkulus?
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Jeg har den. Hvilken oppgaver er det snakk om?marvango skrev:Har havnet i en liten knipe. Skal levere øving innen imorgen og har ikke læreboken (bruker en annen).
11.1: 2, 5, 8, 10Go_Rilla skrev:Jeg har den. Hvilken oppgaver er det snakk om?marvango skrev:Har havnet i en liten knipe. Skal levere øving innen imorgen og har ikke læreboken (bruker en annen).
11.2: 2, 6, 9, 10, 15
Hadde vært helt fantastisk om du gadd å hjelpe meg, men jeg forstår om det bli mye jobb så sent på kvelden.
Merkelig, det skal være den boken vi bruker. Helt grei kvalitet, så bare sleng opp den andre også (om du gidder).Go_Rilla skrev:I tillegg går kapittel 11.2 bare opp til 9. Jeg har opplag 3 fra 2006 mener jeg. Muligens har jeg ikke riktig bok
Tusen, tusen takk! Kan jeg spørre deg ved en senere anledning også (kanskje med litt lengre forvarsel, haha)?
Jeg la til de andre også, men tok bildet med mobilkameraet. Er ikke helt sikker på kvaliteten eller om det er riktige oppgaver, men forsøkte så godt jeg kunne. (Boka er litt for stor for printeren virker det som og hadde litt hastverk).
Og det var bare 9 oppgaver for delkapittel 11.2. Jeg har selv ikke brukt boken ettersom jeg studerer på NTNU, hadde den bare liggendes.
Håper alt ordner seg for deg.
Og det var bare 9 oppgaver for delkapittel 11.2. Jeg har selv ikke brukt boken ettersom jeg studerer på NTNU, hadde den bare liggendes.
Håper alt ordner seg for deg.
Hmm...Jeg tror at jeg fant grunnen til at det bare var 9 opppgaver.Go_Rilla skrev:I tillegg går kapittel 11.2 bare opp til 9. Jeg har opplag 3 fra 2006 mener jeg. Muligens har jeg ikke riktig bok
http://matematikk.net/matteprat/viewtop ... 4&p=107356
I den tråden peker de på at det er forskjellige bøker for NTNU og UiO, selv om begge er tredje utgave fra 2006 skrevet av Tom Lindstrøm. Det kan hende at oppgavene er de sammen, men jeg vet ikke helt om er slik.
Hm... Ja, synes kanskje ikke oppgavene reflekterte det jeg trodde vi holdt på med. Jeg går på NTNU da. Er boken din grønn eller blå?Go_Rilla skrev:Hmm...Jeg tror at jeg fant grunnen til at det bare var 9 opppgaver.Go_Rilla skrev:I tillegg går kapittel 11.2 bare opp til 9. Jeg har opplag 3 fra 2006 mener jeg. Muligens har jeg ikke riktig bok
http://matematikk.net/matteprat/viewtop ... 4&p=107356
I den tråden peker de på at det er forskjellige bøker for NTNU og UiO, selv om begge er tredje utgave fra 2006 skrevet av Tom Lindstrøm. Det kan hende at oppgavene er de sammen, men jeg vet ikke helt om er slik.
Edit: Du har rett. Synes det var litt merkelig med kurveintegral i oppgavene, når det vi holder på med er Taylor polynomer. Oooops