Heisann!
Jeg var idag oppe i R2-eksamen, og har i den anledningen ett par spørsmål rundt sensuren;
1. Hvis du har rett fremgangsmåte men får feil svar, hvor mye vil dette trekke?
2. Hvis du skal vise noe på to måter (som det er to eksempler på i del 1 på V2013), vil det være trekk for ikke å omforme uttrykkene så de er lik hverandre?
3. Hvor mye trekker man hvis man glemmer å skrive opp ekstremalpunktene i endepunktene på en funksjon?
4. Jeg hadde i min del 2 skrevet oppgavene i kronologisk rekkefølge, jeg førte på PC i tex, men klarte desverre og skrive oppgave 1,2,3,4,5,5. Altså skrev jeg oppgave 5 der det skulle oppgave 6, men jeg løste oppgave 6 under overskriften oppgave 5, vil dette da ha noen innvirkning i forhold til om sensorene rett og slett overser den oppgaven på bakgrunn av at den er nummerert feil, eller vil de anta at det er en skrivefeil?
Spørsmål rundt sensuren av eksamen
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Det står ingenting verken i eksamensheftet eller i sensorveiledningen om at du skal kommentere svarene og vise at de er like.
Når det gjelder ekstremalpunktene, trekker de nok ett poeng, i og med at du bare har halvparten av ekstremalpunktene i svaret ditt.
Når det gjelder ekstremalpunktene, trekker de nok ett poeng, i og med at du bare har halvparten av ekstremalpunktene i svaret ditt.
Fysikk og matematikk (MTFYMA, Sivilingeniør/Master 5-årig) ved NTNU