Uordnede utvalg
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Vi ser at vi har 4 forskjellige bokstaver fra alfabetet. Vi har et ord på 5 bokstaver.
[tex]P=5^4=?[/tex]
Dette er på grunn av S.
Hvis vi ser på ordet SINUS. Hvis vi bytter plassering på S, så vil ordet fortsatt bli Sinus.
Hvis man ikke tar hensyn til ord, men ordrett bokstaver, blir svaret:
[tex]P=5^5=?[/tex]
[tex]P=5^4=?[/tex]
Dette er på grunn av S.
Hvis vi ser på ordet SINUS. Hvis vi bytter plassering på S, så vil ordet fortsatt bli Sinus.
Hvis man ikke tar hensyn til ord, men ordrett bokstaver, blir svaret:
[tex]P=5^5=?[/tex]
"They were threatened by my intelligence and too stupid to know thats why they hated me" - Dr.Sheldon Cooper
Bakeren wrote:Blir det riktig da? Er det ikke kun lov å bytte om plasseringen? Får vi ikke:
[tex]\frac{5!}{2!}[/tex] ?
Er hvor mange kombinasjoner vi kan lage med de bokstavene som er oppgitt i ordet.
Men for all del, sannsynlighet er ikke min sterkeste side, så kjeft på meg hvis jeg har feil.
"They were threatened by my intelligence and too stupid to know thats why they hated me" - Dr.Sheldon Cooper
Er det ikke det som er oppgaven da?MrHomme wrote:Bakeren wrote:Blir det riktig da? Er det ikke kun lov å bytte om plasseringen? Får vi ikke:
Er hvor mange kombinasjoner vi kan lage med de bokstavene som er oppgitt i ordet.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Joda, jodaBakeren wrote:Er det ikke det som er oppgaven da?MrHomme wrote:Bakeren wrote:Blir det riktig da? Er det ikke kun lov å bytte om plasseringen? Får vi ikke:

Jeg ser også at dette blir uten tilbakelegging, og ser at jeg har gjort grundig feil. Ser også at tallene mine blir relativt store i forhold til hva sunn forrnuft sier.
Så jeg bøyer meg under og inrømmer mine udugelige feil!
Så jeg bøyer meg under og inrømmer mine udugelige feil!