Jeg tror heller rembrandts mening om oppgavene er et uttrykk for frustrasjon over følelsen av at eksamen ikke gikk som han hadde håpet.
Det er jo ikke så greit når så godt som alle i tråden er uenige med deg rembrandt, men jeg kan heller ikke se noen oppgaver i R1 eksamen som er utover pensum i R1. Og jeg har ikke R2. Min mattefaglige kompetanse slutter altså med R1.
Kjenner igjen følelsen av at ting ikke alltid har gått som det skulle, og da er det lett for å søke forklaringer utenfor deg selv. Såvidt jeg har registrert utfra tråder du har startet her inne, så tar du flere tunge fag som privatist dette semesteret? Da er det kanskje mer sannsynlig at du ikke har fått nok tid til å trene nok på pensum i R1. En god karakter i R1 må de fleste, hvertfall jeg, jobbe grisehardt for.
Du kan jo alltids klage, men tviler på det skjer noe som helst selv om Udir mottar 1000 klager. Kan nesten garantere at de 1000 klagene som kommer inn kan knyttes opp mot besvarelser som ikke akkurat scorer i toppsjiktet.
Lykke til videre uansett. Ta det opp igjen neste år. Du blir ikke den første som må ta en eksamen to ganger for å få ønsket resultat