Javel, kjekt du også liker lange lange innlegg

Det ene avhenger av det andre, og matematikkfagene henger sikkert tett sammen, slik du skriver, og jeg ser at det er rimelig... Når jeg uansett har tenkt å ta mange matematikkfag, er det nok ingen grunn til å ta fag som bygger på disse (f.eks. fysikkfag), så tidlig at jeg ikke har rukket å ta flere av matematikkfagene hvor man lærer grunnlaget for beregningene... det blir vel helst å gjøre studiene (og dermed livet) tyngre for seg selv... PHYS111 er jo gjerne ikke det mest krevende av fysikkfagene, så selv om man generelt trenger mye matematikk i fysikkfagene er det vel et av de som krever minst (med unntak av PHYS101, men det gir lavere poeng hvis man skal ta mer fysikk (fordi man da også må ha PHYS111), noe jeg sannsynligvis har tenkt, og er dermed ikke særlig aktuelt for min del).
Eventuelle "ekstrafag" utenom de anbefalte fagene 1. semester bør sikkert heller være enten å ta flere matematikkfag oppå hverandre (noe som kan bli tungt, hvis ikke jeg har lest noen av dem utenom semesteret), så det aller lureste er gjerne å evt. ta fag som ikke krever noe særlig matematikk (dvs. utover MAT111). Størstedelen av slike fag ser imidlertid ut til å være i fagområder jeg interesserer meg en smule mindre for... F.eks. for å ta geofysikkfag (meteorologi) anbefales, ikke overraskende, både MAT111, og PHYS 111.
Får antagelig bare begynne graden med masse matematikkfag, og evt. bruke ett av de "frie" valgfagene hvis jeg vil ha et ekstrafag siden jeg regner med at exphil ikke krever så mye som mange andre emner (f.eks. matematikk)...
Hvis du nå etterhvert lurer på hvilken bachelor jeg tar sikte på, så er det faktisk noe jeg selv også lurer på.

Kriteriene mine er nemlig foreløpig, svært kort formulert: noe som er både matematisk og teknisk på samme tid. Er litt usikker på om jeg vil gå for "kun matematikk" (selvfølgelig med valgfag i), eller ha mere anvendelser i tillegg. Men det regner jeg med å finne ut etterhvert, og det er jo ikke umulig å bytte mellom programmene, siden de aller fleste er "åpne". Kjenner en (deltidsstudent) som har gått på 4-5 ulike programmer i en bachelor ... geo,kjem,mol,farm og muligens enda et, er ikke helt sikker på om det var alle... Men det hører jo med til sjeldenhetene, og jeg har ikke planer om å gjøre det samme...
Allikevel tror jeg, hvis ikke jeg får en

Kjekt å høre at INF100-faget sannsynligvis har blitt bedre nå... er jo svært mange som er anbefalt å ta det, så det bør jo absolutt av den grunn være forholdsvis "studentvennlig" lagt opp. Mange gode tips du kommer med her...
Lykkke til videre !!