
..og så var det vitsene!
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Fibonacci
- Innlegg: 5648
- Registrert: 24/05-2009 14:16
- Sted: NTNU

"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
-
- Fibonacci
- Innlegg: 5648
- Registrert: 24/05-2009 14:16
- Sted: NTNU
Oppgave 1: Utvid polynomet [tex]p(x) = (1 + x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; \: \qquad (1 + x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; \quad (1 \; + \; x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; (1 \; \; + \; \; x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; (1 \; \; \quad + \; \; \quad x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \, (1 \; \; \qquad \quad + \; \; \quad \qquad x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; \: \qquad (1 + x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; \quad (1 \; + \; x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; (1 \; \; + \; \; x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; (1 \; \; \quad + \; \; \quad x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \, (1 \; \; \qquad \quad + \; \; \quad \qquad x^2)^4 [/tex]
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
-
- Grothendieck
- Innlegg: 825
- Registrert: 14/02-2011 15:08
- Sted: Matteboken (adresse kun gyldig i semesteret) :)
Nebuchadnezzar skrev:Oppgave 1: Utvid polynomet [tex]p(x) = (1 + x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; \: \qquad (1 + x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; \quad (1 \; + \; x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; \; (1 \; \; + \; \; x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \: \; (1 \; \; \quad + \; \; \quad x^2)^4 [/tex]
[tex]p(x) = \, (1 \; \; \qquad \quad + \; \; \quad \qquad x^2)^4 [/tex]

[tex]\tiny Matematikkunnskapene \ sine [/tex]
[tex]\small Matematikkunnskapene\ sine [/tex]
[tex]\normalsize Matematikkunnskapene\ sine [/tex]
[tex]\large Matematikkunnskapene\ sine [/tex]
[tex]\Large Matematikkunnskapene\ sine[/tex]
[tex]\LARGE Matematikkunnskapene\ sine [/tex]
[tex]\huge Matematikkunnskapene\ sine [/tex]
[tex]\Huge Matematikkunnskapene\ sine [/tex]
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
-
- Fibonacci
- Innlegg: 5648
- Registrert: 24/05-2009 14:16
- Sted: NTNU
Dersom
[tex]\lim_{x \to 8} \, \frac{1}{1-8} = \infty[/tex] så betyr jo dette at [tex]\lim_{x \to 3} \, \frac{1}{1-3} = \omega[/tex]
[tex]\lim_{x \to 8} \, \frac{1}{1-8} = \infty[/tex] så betyr jo dette at [tex]\lim_{x \to 3} \, \frac{1}{1-3} = \omega[/tex]
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Nebuchadnezzar skrev:Dersom
[tex]\lim_{x \to 8} \, \frac{1}{1-8} = \infty[/tex] så betyr jo dette at [tex]\lim_{x \to 3} \, \frac{1}{1-3} = \omega[/tex]

La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
-
- Fibonacci
- Innlegg: 5648
- Registrert: 24/05-2009 14:16
- Sted: NTNU
Limerick
[tex]\int_1^{\sqrt[3]{3}} z^2 \, dz \cdot \cos \frac{3 \pi}{9} = \ln \sqrt[3]{e}[/tex]
Kanskje litt tidlig ?
[tex](\frac{1}{m^{-1}})(e^1)(r^2)(\sqrt{y^2})(\frac{d}{dx}\frac{x^2}{2})(\frac{\text{force}}{\text{acceleration}})[/tex]
Og en virkelig stygg en
What's the square root of 69?
8-something.
Oppgave 2:
Vis at [tex]\Large \frac{16}{64}=\frac{1}{4}[/tex]
Enkelt!
[tex]\Large \frac{16}{64}=\frac{1\cancel{6}}{\cancel{6}4}=\frac{1}{4}[/tex]
[tex]\int_1^{\sqrt[3]{3}} z^2 \, dz \cdot \cos \frac{3 \pi}{9} = \ln \sqrt[3]{e}[/tex]
Kanskje litt tidlig ?
[tex](\frac{1}{m^{-1}})(e^1)(r^2)(\sqrt{y^2})(\frac{d}{dx}\frac{x^2}{2})(\frac{\text{force}}{\text{acceleration}})[/tex]
Og en virkelig stygg en
What's the square root of 69?
8-something.
Oppgave 2:
Vis at [tex]\Large \frac{16}{64}=\frac{1}{4}[/tex]
Enkelt!
[tex]\Large \frac{16}{64}=\frac{1\cancel{6}}{\cancel{6}4}=\frac{1}{4}[/tex]
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Jeg kom over den på Internet og er vel en typisk vandrehistorie. Men der var det en historie om hvordan en lærer hadde hatt ekstraundervisning med ei blond dame og forklart nøye den øverste grensen og gitt en helt identisk grense til eksamen, bare hvor 8 var byttet med 5, og svaret fra henne varNebuchadnezzar skrev:Dersom
[tex]\lim_{x \to 8} \, \frac{1}{1-8} = \infty[/tex] så betyr jo dette at [tex]\lim_{x \to 3} \, \frac{1}{1-3} = \omega[/tex]
[tex]\lim_{x \to 5} \, \frac{1}{x-5} = \rotatebox{90}{5}[/tex]
Anyway, jeg synes den var artig, så jeg fortalte den til en mattelærer jeg hadde for mange år siden og skrev ned grensene på et ark mens jeg fortalte.
Det som var morsomt var at han begynte å forklare hvordan den øverste grensen var feil, fordi det kunne være både uendelig og MINUS uendelig. Jeg hadde litt problemer med å holde meg da, hehe.

Edit: Ops, copy-past error. Bra observert aleks.

Sist redigert av Dinithion den 26/10-2011 21:09, redigert 2 ganger totalt.
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
-
- Fibonacci
- Innlegg: 5648
- Registrert: 24/05-2009 14:16
- Sted: NTNU
Dersom
[tex]\lim_{x \to 8} \, \frac{1}{x-8} = \infty[/tex] så betyr jo dette at [tex]\lim_{x \to 3} \, \frac{1}{x-3} = \omega[/tex]
Fælt så pirkete du skulle være i dag da, nå er denne helt 100% riktig og dermed basta!
[tex]\lim_{x \to 8} \, \frac{1}{x-8} = \infty[/tex] så betyr jo dette at [tex]\lim_{x \to 3} \, \frac{1}{x-3} = \omega[/tex]
Fælt så pirkete du skulle være i dag da, nå er denne helt 100% riktig og dermed basta!
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Jeg trodde først det var en vits, men jo flere ganger jeg leser det, jo tristere blir jeg..
http://www.aftenposten.no/okonomi/utlan ... 94262.htmlPølsen mister vekt i røykeprosessen. En kjøttbit inneholder jo vann, og det forsvinner, forklarer salgsansvarlig Åge Thuresson til avisen.
Han nekter å vedgå at det er umulig å levere en pølse med mer enn 100 prosent innhold.
- Om jeg snur på saken, da: For å få frem 100 gram pølse bruker vi 104 gram kjøttråvare. Det blir samme sak i prosent.
- Hvor mange prosent kjøtt er det da i pølsen, spør DNs journalist.
- 104 blir det.
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Hehe. Morsomt, men trist på vegne av menneskeheten.Dinithion skrev:Jeg trodde først det var en vits, men jo flere ganger jeg leser det, jo tristere blir jeg..
http://www.aftenposten.no/okonomi/utlan ... 94262.htmlPølsen mister vekt i røykeprosessen. En kjøttbit inneholder jo vann, og det forsvinner, forklarer salgsansvarlig Åge Thuresson til avisen.
Han nekter å vedgå at det er umulig å levere en pølse med mer enn 100 prosent innhold.
- Om jeg snur på saken, da: For å få frem 100 gram pølse bruker vi 104 gram kjøttråvare. Det blir samme sak i prosent.
- Hvor mange prosent kjøtt er det da i pølsen, spør DNs journalist.
- 104 blir det.
Hehe, at det går an.Dinithion skrev:Jeg trodde først det var en vits, men jo flere ganger jeg leser det, jo tristere blir jeg..
http://www.aftenposten.no/okonomi/utlan ... 94262.htmlPølsen mister vekt i røykeprosessen. En kjøttbit inneholder jo vann, og det forsvinner, forklarer salgsansvarlig Åge Thuresson til avisen.
Han nekter å vedgå at det er umulig å levere en pølse med mer enn 100 prosent innhold.
- Om jeg snur på saken, da: For å få frem 100 gram pølse bruker vi 104 gram kjøttråvare. Det blir samme sak i prosent.
- Hvor mange prosent kjøtt er det da i pølsen, spør DNs journalist.
- 104 blir det.

-
- Fibonacci
- Innlegg: 5648
- Registrert: 24/05-2009 14:16
- Sted: NTNU
Livet mitt er komplekst.
Det har både reellle og imaginære komponenter =)
Det har både reellle og imaginære komponenter =)
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk