Krysser fingre for dere som ikke har fått svar enda

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Høres bra ut! Fikk selv bekreftelse på at jeg kom inn på bachelorprogrammet i matematiske fag ved NTNU, så nå er det bare å finne fag som ikke overlapper med tidligere fag som jeg kan ta.krje1980 skrev:Gratulerer til dere alle!
Kanskje ikke like mye å åpne champagne for her i gården, men jeg har i hvert fall fått bekreftet internovergang fra årsstudium realfag til bachelorprogrammet i matematiske fag ved UiB.
Håper dere alle får det kjekt i Trondheim!
Lykke til, claudeShannon!claudeShannon skrev:Høres bra ut! Fikk selv bekreftelse på at jeg kom inn på bachelorprogrammet i matematiske fag ved NTNU, så nå er det bare å finne fag som ikke overlapper med tidligere fag som jeg kan ta.krje1980 skrev:Gratulerer til dere alle!
Kanskje ikke like mye å åpne champagne for her i gården, men jeg har i hvert fall fått bekreftet internovergang fra årsstudium realfag til bachelorprogrammet i matematiske fag ved UiB.
Håper dere alle får det kjekt i Trondheim!
Takker, og både ja og nei. Jeg tar doktorgrad i mikrobølgeteknikk nå, men siden jeg liker matematikk og planla å ta en del fag på si i løpet av de neste årene, så tenkte jeg at det var like greit å søke meg inn på bachelorprogrammet og heller få en grad på det til slutt, i stedet for mange enkeltemner.krje1980 skrev:
Lykke til, claudeShannon!
Er det slik at du også, i likhet med meg, kun studerer matte på deltid?
Spennende! Trives du med arbeidet på doktorgraden? Er det lenge igjen til du fullfører? Regner med at du allerede har en del matematikkfag fra før når du tar en doktorgrad i den retningen.claudeShannon skrev:Takker, og både ja og nei. Jeg tar doktorgrad i mikrobølgeteknikk nå, men siden jeg liker matematikk og planla å ta en del fag på si i løpet av de neste årene, så tenkte jeg at det var like greit å søke meg inn på bachelorprogrammet og heller få en grad på det til slutt, i stedet for mange enkeltemner.krje1980 skrev:
Lykke til, claudeShannon!
Er det slik at du også, i likhet med meg, kun studerer matte på deltid?
Jada, synes det er kjempespennende. Jeg begynte offisielt 1. juli i år + jobbet noen måneder med forberedende arbeid mellom innlevering av masteroppgaven og offisiell start. I tillegg er oppgaven en slags videreføring/utvidelse av emnet på masteren, så er jo godt i gang allerede. Men er veldig mye arbeid og noen ganger en del frustrasjon også, så ikke bare fryd og gammen!krje1980 skrev: Spennende! Trives du med arbeidet på doktorgraden? Er det lenge igjen til du fullfører? Regner med at du allerede har en del matematikkfag fra før når du tar en doktorgrad i den retningen.
Ja, det som var tanken bak det, dog forventer jeg ikke at jeg blir ferdig med dette på normert tid. Forskningen kommer først, men på sikt så kan jeg jo fullføre graden etter jeg har begynt å jobbe etter endte PhD-studier. Så på en måte blir det litt som din situasjon, men ikke helt det samme heller.krje1980 skrev: Ellers er det selvsagt greit at du får uttelling for emnene du tar i matematikk nå, så det høres veldig fornuftig ut at du søkte deg inn på Bachelorprogrammet!