Dette er et matematikk-forum!!!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
ettam
Guru
Guru

Syns det er litt for mange fysikk-tråder inne for tiden (9 av 50 på førstesiden).

Selv er jeg fysiker og har ingenting i mot faget, men dette er tross alt et matematikk-forum!!!

Derfor vil jeg oppfordre folk til å begrense fysikk-spørsmålene her inne.
Fibonacci92
Abel
Abel

Finnes det et tilsvarende aktivt fysikkforum?
Gustav
Tyrann
Tyrann

ettam wrote:Syns det er litt for mange fysikk-tråder inne for tiden (9 av 50 på førstesiden).

Selv er jeg fysiker og har ingenting i mot faget, men dette er tross alt et matematikk-forum!!!

Derfor vil jeg oppfordre folk til å begrense fysikk-spørsmålene her inne.
Støtter den.

Foreslår at de som sliter med de matematiske sidene ved fysikkproblemer kan ekstrahere ut dette og forumlere spørsmål i form av ren matematikk.
Karl_Erik
Guru
Guru

Fibonacci92 wrote:Finnes det et tilsvarende aktivt fysikkforum?
Det er jo realisten.com, men det er ikke så altfor aktivt. For øyeblikket er det også ganske spammet ned, tror jeg.
Dinithion
Hilbert
Hilbert

Jeg signerer.

Jeg har ofte tenkt tanken på å si det samme, evt. etterlyse et eget underforum for fysikk, men har ikke følt at det er noe jeg skal legge meg opp i. Jeg liker også godt fysikk, bare for å få det sagt :)
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Kreativsucker

Hei, jeg har et problem. Jeg er litt usikker på dette, en person bruker tre sekunder på å komme opp i toppfart, og toppfarten er på 9m/s. Hvis jeg antideriverer, så bli det 4.5*x*x. Siden det stopper på tre sekunder, så burde personen i teorien (min teori), ha løpt 4.5*3*3 som er 40.5. Men siden deretter så løper personen konstant, så da er det (100-40.5)/9 som er det personen bruker på de siste meterne etter å ha fått konstant fart. Problemet med dette er at dette gir et svar som er 6.61111 + 3 som er under 10 meter i sekundet. Dette kan ikke være mulig fordi 9x=100, x=100/9

Plis hjelp, lei for min dårlig formulering.
Post Reply