Lurer og paa om noen av dere matte-genier vet hvordan man regner ut kvadratrot uten kalkulator?? (altsaa med formell)

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Med ligningen E=mc[sup]2[/sup] viste Albert Einstein i 1905 matematisk at det er en sammenheng mellom energi og masse.Kummi90 skrev:men hvordan fungerer den i praksis? Hva brukes den til?
Temaet har blitt tatt opp før her og her.Kummi90 skrev:hvordan man regner ut kvadratrot uten kalkulator?? (altsaa med formell)
Ok, jeg beklager hvis jeg fornærmet deg, men jeg står fortsatt på mitt og mener du er temmelig ung for dette, men deg om det.Anonymous skrev:Takk Mathvrak! eeiirriinn: Jeg tror jeg er gammel nok til aa skjonne saann passe mye, jeg gaar i 10. klasse paa en internasjonal skole. Vi har ikke hatt om emne enda.
Er ikke sikker paa om dette emnet er tatt opp for, men::
Hvis man befinner seg i et fly som beveger seg i lysetshastiget. (teoretisk sett da). Saa befinner man seg bakerst i flyet, og man gaar framover mens man flyr. naar man da stopper har man jo egentlig bevegd seg fortere enn lysets hastighet, fordi man har tibakelagt lengre avstand paa samme tid. Hva syns dere om det?
ja....venn skrev:Hvis du tenker på en sånn måte så. Men nå snakker jeg om å skjønne hva han har funnet ut. Skjønne hvordan det fungerer