Blant 10 muttre fins det 4 defekte. En tar 4 muttre tilfeldig uten tilbakelegging. Hvor stor sannsynlighet for at en får
først 2 defekte og siden 2 korrekte?
som jeg tenker her blir det:
4 over 2 ganger 10 over 2 delt på 10 over 4, men svaret blir ikke riktig, hva gjør jeg gale?
skal det være 4 over 2 ganger 8 over 2 delt på 10 over 4 eller noe helt annet?
eksakt 2 defekte?
minst 2 defekte?
Min samboer sliter med dette, og sannsynlighetsregning er ikke min sterke side.
Sannsynlighetsregnng
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- World works; done by its invalids
- Sted: Kristiansand
Velkommen tilbake, skavis. Lenge siden sist.
Av og til vil koden for smil og matematiske uttrykk sammenfalle. Idette tilfellet smil-koden for "Cool" og talett åtte etterfulgt av parentes
Dette can unngås ved å alltid benytte mellomrom mellom text/uttrykk og parenteser
Vi burde kaskje stenge av smilene i forumet. Jeg har planer om å bytte ut smilene med matematiske symboler - dersom jeg får tid.
P
Av og til vil koden for smil og matematiske uttrykk sammenfalle. Idette tilfellet smil-koden for "Cool" og talett åtte etterfulgt av parentes
Kode: Velg alt
8)
Kode: Velg alt
8 )
P
-
- Sjef
- Sted: Sarpsborg
Flere betraktninger er mulig.
Hint: Tenk deg en kamp på kupongen, hva er sansynligheten for 1 rett?
Tenk deg to kamper på kupongen, hva er sansynligheten for 1 rett? To rette? Tenk deg tre kamp på kupongen, hva er sansynligheten for 1 rett.. osv
Ser du noe system?
MVH
KM
Hint: Tenk deg en kamp på kupongen, hva er sansynligheten for 1 rett?
Tenk deg to kamper på kupongen, hva er sansynligheten for 1 rett? To rette? Tenk deg tre kamp på kupongen, hva er sansynligheten for 1 rett.. osv
Ser du noe system?
MVH
KM