Har endel spørsmål nå på ting jeg lurer på dagan før eksamenstida:
1. Tenkte på et tips jeg fikk fra Markonan i fjor om å ikke kladde, men føre rett inn, en oppgave/deloppgave per omslagsark. Eventuelt krølle det sammen hvis ting går gæli. Men har jeg lov til det? Mener de pensjonerte som sitter vakt alltid presiserer at man skal skrive omslagsarket fullt ut.
2. Kommer også til å skrive med en penn med visklefunksjon. Men problemet der er at den er grønn. Er grønn penn godtatt nå for tida?
3. Tenkte også hvis jeg hadde dårlig med tid og måtte gjøre ting som f.eks bekrefte at jeg hadde funnet et maksimalpunkt. Kunne jeg gjort dette på kalkulatoren, skrivd at jeg hadde bekreftet det med grafen på kalkulatoren, men også skrivd at jeg ville ha sjekket det med andrederiverte hvis jeg hadde hatt tid. (Hadde akkurat en sær oppgave foran meg der en andrederivert minst ville ha tatt meg 20min til)
Ville det gitt mer uttelling enn om jeg bare hadde gått videre, uten å bekrefte?
4. Satt og gjorde noe partiell derivasjon for å finne kritiske punkter til en flate. Tror dere at jeg må skrive inn i besvarelsen premissene for hva som er topp, min og sadelpunkt
([tex]AC - {B^2} = D[/tex] der [tex]A = \frac{{{\delta ^2}}}{{\delta {x^2}}}...[/tex] og når [tex]A < 0[/tex] og [tex]D > 0 \Rightarrow [/tex] et relativt maksimum....)
Og hvordan kan jeg egentlig vite at jeg har et globalt eller lokalt kritisk punkt?
Takker for svar på forhånd og håper på noen kommer med noen lekre tips