Hei Dafe og alle matematikkinteresserte,
Jeg fikk nesten den samme idée - som går ut på at man kunne etablere en studiegruppe som møtes med jevne mellomrom for å snakke fag, løse oppgaver og kanskje kan danne et nettverk av matematisk interesserte. Selv bor jeg i Oslo, så studiegruppen som jeg ser for meg hadde nok vært begrenset til Osloområdet. Men Skype er selvsagt en mulighet for å være med i gruppa for de som bor lengre unna.
Min situasjon / bakgrunn er følgende: Jeg jobber fulltid som utviklingsingeniør, men har begynt å studere matematikk ved siden av jobben. Jeg studerer ved Tysklands største universitet - som heter FernUniversitaet i Hagen. Dette universitet legger opp til ren fjernundervisning - den enkle studenten får tilsendt studiemateriell og leverer inn oppgaver annenhver uke. Slik kan jeg som bor i Oslo og jobber fulltid allikevel gjennomføre et studium som jeg kan ta meg av når og hvor det passer meg!

Kun til eksamer, seminarer og andre samlinger må jeg reise til Tyskland.
Etter hvert hadde det dog vært fint å kunne treffe matematikkstudenter som bor her i Osloområdet - for det blir mer og mer viktig å
snakke om matematikk og kommunisere faget etter hvert. Idéen min er derfor å etablere en slik studiegruppe her i Oslo. Dessuten kommer jeg sannsynligvis til å ta mastergrad på Blindern etter at jeg har fått bachelorgraden, og det hadde vært hyggelig å treffe flere matematikkinteresserte på forhånd ...
@all: Finnes det flere her i forumet som studerer matematikk (eller fysikk) som kunne tenke seg å være med i en slik studiegruppe? Gi lyd isåfall!
Ønsker alle her inne et riktig godt nytt år 2010!
Nøtteknekkeren