Som du kanskje har forstått heter programmet Matematikk, informatikk og teknologi (MIT. Jeg har hatt et 'friår', hvor jeg kun tok informatikkurs som enkeltemner, mens jeg leste meg opp på matematikk (Straff for å ha gitt bengern på VGS

).
Det flotte med MIT er at det er at timeplanen første semester er lik de fleste andre studieprogrammene på MN-fakultetet. Så hvis du skulle ombestemme deg i løpet av første semester er det bare å søke innpassing. Du har også en god del studieretninger i selve MIT-programmet, noe som gjør at du har veldig mange valgmuligheter.
Selv kommer jeg til å ta fordypning i enten matematikk eller computational science.
Når det er sagt, er det en del feller i programmet. Spesielt når det gjelder informatikkemner. Veldig, veldig, veldig mange syntes de første ukene er plankekjøring. Noe det faktisk er. Feilen de gjør, er å tro at de kan plankekjøre faget hele semesteret. Jeg har blitt godt kjent med et par gruppelærere det siste året, og det de forteller meg er at når fristen for tredje obligatoriske innlevering er over - har nesten halvparten falt av, og flere vil gå på trynet når fristen for den fjerde er over. (Dette er INF1000.)
Hvis du velger MIT, vil du ha INF1100. Det er et litt annet opplegg der, men samme poenget gjelder der. Ikke tro at du er best, bare fordi du plankekjører de første ukene.
Angående fritid er ikke jeg rette person å spørre. Jeg tilbringer sinnsyke timer hjemme (les: vim

) og i matematikkbøkene. Men generellt tror jeg du kan komme unna med 13-15 timer i uken i hvert fag (dette er inkludert forelesninger, plenumsregning og gruppetimer), hvis du vil ha gode karakterer.
Alt i alt, kan jeg ikke annet enn å anbefale MIT. Jeg storkoser meg!