Vikarlærer på vgs

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
vera_veronica
Pytagoras
Pytagoras

Jeg har en bachelorgrad i matematikk og har veldig lyst på deltidsjobb som vikarlærer på vgs. Noen som vet om det kan være mulig? Kankje jeg kan få litt tips om hvordan jeg går frem om noen har erfaring?
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

Du kan jo sjekke denne linken under, som viser evt ledige stillinger på vgs i det ganske land. Evt kontakte nærmeste vgs og spørre om de trenger hjelp

http://app.norge.no/styresmakter/liste. ... side=fylke

NB, For Oslo ligger jobbene på vgs på Oslo kommune.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
vera_veronica
Pytagoras
Pytagoras

Glemte å si at jeg bor i Oslo, og jeg har allerede sett etter ledige stillinger på Oslo kommune sine hjemmesider men finner ikke noe der. Har også prøvd å ta kontakt med en skole i nærheten. Det jeg først og fremst lurer på er i hvilken grad videregående skoler vil bruke en student med kun bachelorgrad som vikarlærer. Jeg har litt erfaring med undervisning i små grupper, men aldri stått forand en klasse før. Er det vanelig å bare ta kontakt med skoler selv om de ikke utlyser noe?
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

I disse dager har de færrest bachelorgrad og/eller mastergrad i "bare" matematikk. Altså disse folka vokser ikke på trær på vgs (virker det sånn). Kan hende i Oslo ? Hakke bodd der på noen år!

Vel, jeg sendte åpne "søknader" og ringte rundt for noen år sida. Men helt vanlig er det nok ikke! Men samme det - bare å prøve iallfall.
Ei heller har jeg PPU, men underviser alikavæl.

Er jo en fordel hvis du er fleksbel, og kan flytte på deg...da har du bænkers jobb...

Markonan
Euclid
Euclid

Kjenner noen som har vært vikarer i matematikk for ungdomsskolen, og de hadde ikke annet å viste til enn middelmådige karakterer fra vgs.

Tror du stiller veldig godt! :)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Dinithion
Hilbert
Hilbert

Skedsmo VGS utlyste en stilling i Aftenposten i dag som er 50% lærer i matematikk med muligheter for utvidelser. Nå aner jeg ikke hvor skedsmo er i forhold til Oslo, men jeg tipser nå allikevel :)
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

Dinithion wrote:Skedsmo VGS utlyste en stilling i Aftenposten i dag som er 50% lærer i matematikk med muligheter for utvidelser. Nå aner jeg ikke hvor skedsmo er i forhold til Oslo, men jeg tipser nå allikevel :)
Skedsmo (nær Lillestrøm) er ca en halv-times kjøretur fra Oslo.
Er forresten en ledig realfagsstilling på Jessheim vgs også.

Post Reply