Matteeksamen

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
sugerimattelol
Fibonacci
Fibonacci

Hey alle sammen, ny her ;)

Så idag fikk vi vite at vi skulle ha matteeksamen skriftelig. Problemet er at jeg er veldig dårlig i matte =S Det er ikke noe spesielt emne jeg suger mest i men jeg er veldig dårlig i alt=S derfor lurer jeg på om det er noen gode måter å øve på? Vi får lov til å ha med læreboken så trenger ikke skrive regelbok.
matte er vanskelig
meCarnival
Riemann
Riemann
Sted: Trondheim

Skriv regelbok eller ta den med... Lærerboken kan tas med fordi at det er en vanskeligere prøve, men de som er gode i matte som regel har kun bruk for den hører jeg flere steder. Er vel egentlig litt logisk også så bare å sette seg ned og regne på de emnene man kan komme opp i. Og post ut her med det du har prøvd på selv også hva du ikke skjønner helt så står vi nok til litt hjelp :D
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
96xy
Ramanujan
Ramanujan

Rekn tidlegare utgjevne eksamensoppgåver. Det er god trening. :)
meCarnival
Riemann
Riemann
Sted: Trondheim

Så sant du vet hva du driver med så er det veien å gå ja... =)
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Gauteamus
Cayley
Cayley

Det er vel en god regel at det alltid er bedre å skrive noe på en oppgave enn å svare blankt. Vis hva du tenker - eller i det minste at du har tenkt - tegn om mulig en skisse som viser problemet - etc.
Nå har jeg aldri rettet noen eksamensoppgave selv, men jeg innbiller meg at de fleste sensorer vil forsøke å finne noe positivt i det å vise at en har gjort et forsøk.
sugerimattelol
Fibonacci
Fibonacci

takk for råd! det er bare det at det er veldig vanskelig for meg å gå igjennom 9klasse og 10klasse emner på 5 dager (som jeg burde ha gått igjennom før, hadde jeg bare ikke vært så dum :oops: ) det får jeg svi for nå hehe :?
matte er vanskelig
Mina
Fibonacci
Fibonacci
Sted: Vestfold

Gå inn på http://eksempeloppgaver.udir.no/
Logg deg inn med Eksempel (bruker og passord, husk stor E)
Så finner du eksempel oppgaver, noe av det samme vil komme på eksamen :)
Svar