Hallo kan noen hjelpe
Jeg har en oppgave som lyder som følgende: I en stikk prøve er gjenommsnittet 342, standardavviket setter vi til 16. Angi et 80% konfidensintervall for forventningsverdien μ. har funnet z=1,285 men føler eg mangler n verdien for at jeg skal kunne løse denne oppgaven? har jeg missforstått?
konfidensintervall
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
her kan du nok skrive:
[tex]\large KI_{\small 0,80}\,=\,\large <\bar {X}\,\pm\,z\cdot \sigma_{\small\bar {X}}>\,=\,\large <321.4,\,362.6>[/tex]
[tex]\large KI_{\small 0,80}\,=\,\large <\bar {X}\,\pm\,z\cdot \sigma_{\small\bar {X}}>\,=\,\large <321.4,\,362.6>[/tex]
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Hei igjen tusen takk for svaret det stemmer med fasit , men jeg henger ikkje helt medJanhaa wrote:her kan du nok skrive:

spredningen(sigmax)= sigma/ [symbol:rot] n hvordan finner eg n da??
[tex]\large\sigma_{\small\bar {X}}=\frac{\sigma}{\sqrt{n}}[/tex]Aurelia wrote:Hei igjen tusen takk for svaret det stemmer med fasit , men jeg henger ikkje helt medJanhaa wrote:her kan du nok skrive:
[tex]\large KI_{\small 0,80}\,=\,\large <\bar {X}\,\pm\,z\cdot \sigma_{\small\bar {X}}>\,=\,\large <321.4,\,362.6>[/tex]![]()
spredningen(sigmax)= sigma/ [symbol:rot] n hvordan finner eg n da??
der er
[tex]\large\sigma_{\small\bar {X}}[/tex]
som er oppgitt i oppgava
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.