Begynner på universitetet neste år...

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jepp, kom inn på førstevalget :D Da blir det dataingeniør av meg.

Krysser fingre for dere som ikke har fått svar enda :)
kimjonas
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 324
Registrert: 24/04-2007 15:53
Sted: Gjøvik

Jeg kom også inn :-) Siving. fysikk og matematikk på meg!
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Blir LUR på meg =)

Førstevalg og greier.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Gratulerer til dere begge :)
gelali
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 176
Registrert: 10/04-2009 22:04

Blir siving. i petroleum på mæ, førstevalget :P
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Burde nesten få arrangert ett treff i trondheim elns, i fremtiden. Forumtreff ^^
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
krje1980
Leibniz
Leibniz
Innlegg: 964
Registrert: 04/04-2009 20:55

Gratulerer til dere alle!

Kanskje ikke like mye å åpne champagne for her i gården, men jeg har i hvert fall fått bekreftet internovergang fra årsstudium realfag til bachelorprogrammet i matematiske fag ved UiB :).

Håper dere alle får det kjekt i Trondheim!
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

krje1980 skrev:Gratulerer til dere alle!

Kanskje ikke like mye å åpne champagne for her i gården, men jeg har i hvert fall fått bekreftet internovergang fra årsstudium realfag til bachelorprogrammet i matematiske fag ved UiB :).

Håper dere alle får det kjekt i Trondheim!
Høres bra ut! Fikk selv bekreftelse på at jeg kom inn på bachelorprogrammet i matematiske fag ved NTNU, så nå er det bare å finne fag som ikke overlapper med tidligere fag som jeg kan ta. ;)
krje1980
Leibniz
Leibniz
Innlegg: 964
Registrert: 04/04-2009 20:55

claudeShannon skrev:
krje1980 skrev:Gratulerer til dere alle!

Kanskje ikke like mye å åpne champagne for her i gården, men jeg har i hvert fall fått bekreftet internovergang fra årsstudium realfag til bachelorprogrammet i matematiske fag ved UiB :).

Håper dere alle får det kjekt i Trondheim!
Høres bra ut! Fikk selv bekreftelse på at jeg kom inn på bachelorprogrammet i matematiske fag ved NTNU, så nå er det bare å finne fag som ikke overlapper med tidligere fag som jeg kan ta. ;)
Lykke til, claudeShannon!

Er det slik at du også, i likhet med meg, kun studerer matte på deltid? Jeg har til nå fullført 70 sp på 2 år. I teorien kunne jeg fullført Bachelorgraden i løpet av det neste skoleåret (har ExPhil og en del samfunnsvitenskapelige fag fra tidligere som kunne gått inn som "valgfag"), men i og med at jeg vil fortsette med en master i anvendt matematikk innenfor reservoaranalyse kommer jeg til å ta en god del fysikkemner pluss et par informatikk/algoritme-emner før jeg fullfører graden. Med min deltidsprogresjon vil jeg derfor ikke fullføre Bacheloren før om 3 år.

Men, men - har jo fast trygg jobb allerede, så det er ingen stress her i gården :).
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

krje1980 skrev:
Lykke til, claudeShannon!

Er det slik at du også, i likhet med meg, kun studerer matte på deltid?
Takker, og både ja og nei. Jeg tar doktorgrad i mikrobølgeteknikk nå, men siden jeg liker matematikk og planla å ta en del fag på si i løpet av de neste årene, så tenkte jeg at det var like greit å søke meg inn på bachelorprogrammet og heller få en grad på det til slutt, i stedet for mange enkeltemner.

Planen din høres ellers bra ut, slik jeg ser det er det ingen vits i å inkludere masse fag som ikke er relevante for graden bare for å bli ferdig tidliger, og spesielt ikke når du planlegger å fortsette å bygge på med en master innenfor noe lignende.
krje1980
Leibniz
Leibniz
Innlegg: 964
Registrert: 04/04-2009 20:55

claudeShannon skrev:
krje1980 skrev:
Lykke til, claudeShannon!

Er det slik at du også, i likhet med meg, kun studerer matte på deltid?
Takker, og både ja og nei. Jeg tar doktorgrad i mikrobølgeteknikk nå, men siden jeg liker matematikk og planla å ta en del fag på si i løpet av de neste årene, så tenkte jeg at det var like greit å søke meg inn på bachelorprogrammet og heller få en grad på det til slutt, i stedet for mange enkeltemner.
Spennende! Trives du med arbeidet på doktorgraden? Er det lenge igjen til du fullfører? Regner med at du allerede har en del matematikkfag fra før når du tar en doktorgrad i den retningen.

Ellers er det selvsagt greit at du får uttelling for emnene du tar i matematikk nå, så det høres veldig fornuftig ut at du søkte deg inn på Bachelorprogrammet!
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

krje1980 skrev: Spennende! Trives du med arbeidet på doktorgraden? Er det lenge igjen til du fullfører? Regner med at du allerede har en del matematikkfag fra før når du tar en doktorgrad i den retningen.
Jada, synes det er kjempespennende. Jeg begynte offisielt 1. juli i år + jobbet noen måneder med forberedende arbeid mellom innlevering av masteroppgaven og offisiell start. I tillegg er oppgaven en slags videreføring/utvidelse av emnet på masteren, så er jo godt i gang allerede. Men er veldig mye arbeid og noen ganger en del frustrasjon også, så ikke bare fryd og gammen!
krje1980 skrev: Ellers er det selvsagt greit at du får uttelling for emnene du tar i matematikk nå, så det høres veldig fornuftig ut at du søkte deg inn på Bachelorprogrammet!
Ja, det som var tanken bak det, dog forventer jeg ikke at jeg blir ferdig med dette på normert tid. Forskningen kommer først, men på sikt så kan jeg jo fullføre graden etter jeg har begynt å jobbe etter endte PhD-studier. Så på en måte blir det litt som din situasjon, men ikke helt det samme heller.:)
gundersen
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 219
Registrert: 28/01-2010 20:11

Ble Trondheim på meg og :D matematiske fag på ntnu
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

*rettelse*

matemagiske fag
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
gundersen
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 219
Registrert: 28/01-2010 20:11

Ohyeah :D blir vel et *** styr å finne seg en eller annen skitten hybel i siste liten og nå :) har dere fått ordnet dere?
Svar