R2 eksamen H18
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Det var et skudd fra klar himmel med retningsdiagrammet... når pleier løsningsforlsag å komme? og hva fikk dere som funksjonsuttrykk på oppg. 5? det med at kulen tangerer for t=1 gjorde jeg også!
Her er løsningsforslag for del 1, med minimal forklaring og forbehold om feil. Rop ut hvis det er noe feil eller annet rart!
- Vedlegg
-
- R2 LF Del 1.pdf
- (124.16 kiB) Lastet ned 366 ganger
Markus skrev:Her er løsningsforslag for del 1, med minimal forklaring og forbehold om feil. Rop ut hvis det er noe feil eller annet rart!
Uten å glo noe sånn kjempe-mye på det ser alt riktig ut iallefall.
Det eneste jeg (kanskje fant) er at dette skal være et skalarprodukt og ikke et vektorprodukt?

Her er et komplett løsningsforslag (del 1 og del 2). Fortsatt rop ut hvis det er noe feil, spørsmål eller liknende.
Tusen takk Kay! Har rettet det opp nåKay skrev:Uten å glo noe sånn kjempe-mye på det ser alt riktig ut iallefall.
Det eneste jeg (kanskje fant) er at dette skal være et skalarprodukt og ikke et vektorprodukt?i og med at du allerede fant [tex]\vec{AB} \times \vec{AC}[/tex]
- Vedlegg
-
- R2 LF.pdf
- (174.37 kiB) Lastet ned 352 ganger
På løsningen på del 2 oppgave 2C vil jeg tro at man kan få 2 t-verdier. En vil være t=1, men i og med at man tar absoluttverdi kan t=-1 være en løsning!
Del 2 oppgave 2B*Jesper123 skrev:På løsningen på del 2 oppgave 2C vil jeg tro at man kan få 2 t-verdier. En vil være t=1, men i og med at man tar absoluttverdi kan t=-1 være en løsning!
På oppgave 5b er det tre steder der grafen treffer 0.6m. 4/3 , 20/3 og 28/3. Intervallet er mellom 0 og 10
Likningen på 5a er funksjonen uten en d-verdi. Oppgaven sier at f(t) er antall meter over LV-linja. Så på minimum er det -1.2, og på maksimum er det 1.2. f(t)=1.2sin((pi/4)t + pi/2)
Det stemmer! Grafen vil være 0,6m over likevektslinja for t element <0, 4/3> og fra <20/3 , 28/3>. Grafen starter på 1,2m over likevektslinja!Gjest skrev:På oppgave 5b er det tre steder der grafen treffer 0.6m. 4/3 , 20/3 og 28/3. Intervallet er mellom 0 og 10
Stemmer at den starter 1.2m over LV, men siden f(t) bestemmer høyden i forhold til LV er det unødvendig med +1.2 som d-verdi. Man kan tenke seg at LV er x-aksen og at grafen brer seg 1.2m over og under x-aksen. Da blir d=0Jesper123 skrev:Det stemmer! Grafen vil være 0,6m over likevektslinja for t element <0, 4/3> og fra <20/3 , 28/3>. Grafen starter på 1,2m over likevektslinja!Gjest skrev:På oppgave 5b er det tre steder der grafen treffer 0.6m. 4/3 , 20/3 og 28/3. Intervallet er mellom 0 og 10