Matematikkvansker i voksen alder - hva gjør man?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
lopnash98
Fibonacci
Fibonacci

Jeg sliter med matematikk. Har alltid gjort det. Gikk greit nok gjennom grunnskolen med litt hjelp, men videregående var et mareritt. Nå er jeg i midten av 30-årene og innser at jeg trenger matte for å komme videre i karrieren min. Er det noen her som har erfaring med å ta opp matte som voksen? Finnes det noen gode ressurser, kurs eller metoder dere kan anbefale? Jeg føler meg dum og motløs, men jeg vet at jeg må gjøre noe. Alle tips og erfaringer mottas med takk! Er det noen som har hatt suksess med spesielle læringsmetoder, som f.eks. nettbaserte kurs, privatlærer eller grupper? Hvordan taklet dere frustrasjonen og følelsen av å være "bakpå.
MatteTor
Noether
Noether

Bruk khan academy og lignende. Start så basic som du trenger: pugg gangetabellen, grunnleggende regning +,-,*/, få tak i en 1P-bok og jobb deg oppover så langt du sikter mot. Masse bra folk på youtube som gir gratis leksjoner og eksempler.

Mvh Tor
Mvh Tor
MatteTor på youtube
Post Reply