Re: Hjelp med Likning
Posted: 08/07-2013 00:20
Jeg må innrømme at jeg ikke brukte mye tid på bevis da jeg underviste R1 og R2. (for få lærere som tør å si slikt :-) Begrunnelsen er at jeg hadde små grupper med et jevnt svakt nivå, og elevene jaktet stort sett på en ståkarakter. Da tror jeg det finnes bedre ting å bruke tiden på. Ikke umulig jeg tar feil :-)Aleks855 wrote:Er du lærer? I så fall, bra! Som sagt, jeg mener gjennomgang av bevisene er ekstremt verdifullt mtp. læringsutbytte.ettam wrote:Bevisene blir gjennomgått de. I hverfall i mine timer.Aleks855 wrote: Det er synd at så få lærere beviser formelene som skal læres. Det gir så mye mer forståelse og merverdi dersom man gjennomgår bevisene. Det kan såklart ha noe med tidspress å gjøre, og jeg skylder sjeldent på lærerne, men heller systemet.
Så lenge jeg har gått på skole, så har bevisene vært tilsidesatt til fordel for mer tid til å løse flere oppgaver. Og oppgavene blir kjedelige og meningsløse pga. dette.