Fysikkeksamen 2010 (Fysikk 2)

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci

Det du glemmer er at karakterene ikke er jevnt fordelt. Altså er ikke sjangsen får å få 1 lik sjangsen for å få 6.
Dette blir vel bestemt av forhåndssensuren. Om veldig mange gjør det svakt, vil man ofte se at man senker karakterkravene og motsatt.

Altså kan det være at for å få 6 på en prøve må man ha 95% riktig mens på en annen trenger man 85-90% riktig. Men dette blir fryktelig offtopic.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
steve
Noether
Noether

Jeg var (og er) klar over at karakterene ikke er jevnt fordelt. Men den generelle formelen for karakterberegning gir som oftest et svar tilnærmet lik den faktiske karakteren satt av sensorene.

Selv om karakterkravene til tider kan variere, sånt at modellen kan slå feil, slik mange andre modeller som prøver å gjenspeile virkeligheten.

Tatt vanskelighetsgraden på fysikkeksamenen i år i betraktning( noe jeg gjorde før jeg skrev 4), vil jeg tro at 40 p tilsvarer en 4'er på kortet!
Evets
Post Reply