Posted: 06/03-2007 20:21
Hvor langt bak ville dere si en norsk elev er bak andre elever fra andre land? På videregående skole. (Jeg synes selv det har vært mye repetisjon..)
Hehe,Magnus wrote:http://www.youtube.com/watch?v=EueFhYZ4HxI
Bare å bli sånn;)
Atle Måseide - Den norske skolens kunnskapskrise - kva gjekk gale, kven har skylda? wrote:PISA-2000 viser at norske elevar kjem dårleg ut i alle testane. Granskinga i 2003 viser kvalitativ tilbakegang. Norske elevar er svakast i Norden. I dagbladet 30.12.04 hevda K.Ø. Jordell, professor i pedagogikk, at ønskjet om å betre kunnskapsnivået i skolen er komisk. Påstanden kjem i interessant lys: Senter for leseforskning, Høgskulen i Stavanger, fann i 2000/01 at ein tredel av tredje-klassingane ikkje kunne lese. 75% greidde leseprøva i 1997, 69% i 2001. PISA-2000 viste at 6% av norske 15-åringar sin lesedugleik låg under lægste nivå, 11% på lægste: kvar sjette var total eller funksjonell analfabet. 20% var på nest lægste nivå. 37% av norske 15-åringar kunne anten ikkje lese eller forstod ikkje det dei las, eller så var det berre så vidt dei skjøna det. I 2003 hadde mengda av totale og funksjonelle analfabetar stige frå 17% til 20%. Dette er katastrofalt, både for kvar einaste det gjeld og for nasjonen. På sikt er kvar femte utelukka frå arbeid som krev lesedugleik, eit klart prov på at dei som i lang tid har insistert på at skolens sosialiseringsoppgåve må overordnas oppgåva som kunnskapsformidler, tar tragisk feil. Gir ikkje skolen elevane kunnskapar som trengs for å kunne greie seg i livet, er dét alvorleg omsorgssvikt. Tala frå matematikk, naturfag og problemløysing viser at stoda her er like ille. Fleire og fleire arbeidsoppgåver krev at ein kan handtere tal. Ellers er en ein utelukka frå slikt arbeid.
Kva med høgare utdanning? 37% av dei med 5 og 77% av dei med 4 i matematikk fordjupningsfag frå v.g. skole strauk eller fekk dårligaste karakter i innføringskurset i matematikk ved NTNU 2000/01. Per Dufva, leiar i Hordaland Lektorlag, beskriv stoda slik: "Antallet elever i v.g. skole som får ståkarakter 2, men som skulle ha vært strøket, er blitt betydelig. Og med karakteren 2 har man studiekompetanse." [Fotnote: Bergens Tidende 03.02.02] I 2003 kom ein inn ved alle norske lærarhøgskolar med 2 i snitt frå v.g. skole. Kravet om minimum 3 i matematikk og norsk er, ser vi, ikkje strengt. Eksamensresultat frå norske lærarhøgskolar fortel sitt: I Tromsø strauk 80% i matematikk i 2001. Ståkarakterane varierte frå 3.7 til 4.0. I 2002 strauk 28% i Volda og 45.5% av deltidsstudentane i Kristiansund i matematikk. I Sogndal strauk 64.5%, av deltidsstudentane 57.5% på Gol og 35.5% i Florø. I Volda strauk 30% i norsk, 27% i engelsk, 25% i KRL-faget. Ein rimeleg hypotese er at ein stor del av dei som stod var nær stryk. Ei undersøking frå 1997 viser at tre av fire lærarstudenter meinte undervisninga ikkje tok omsyn til deira faglege interesser. Dei brukte markert mindre tid enn andre studentar til lesing. 45% av dei fullførte ikkje utdanninga. I ein reknetest for førsteårs lærarstudentar svarte desse feil på 60% av oppgåver frå grunnskolepensum. Éi oppgåve, som ein skulle greie i sjetteklassen i mi tid, greidde 33% i 2001, 29% i 1999. Ei sjuandeklasse-oppgåve frå mi tid svarte 5% rett på. Sjukepleiarutdanninga lir av det samme. Våren 2004 strauk 55% av studentane ved Høgskolen i Oslo medikamentrekning, i 2003 45%. Kolbein Bells opplysningar frå NTH/NTNU viser at norske bygningsingeniørstudentar manglar elementære kunnskaper i profesjonen sin.
Jeg går på en internasjonal vgs, og har i så måte et svært interessant skolebibliotek. Jeg har funnet fram en mattebok fra Storbritannia - A Level Further Math, en fra Hong-Kong, Algebra for 1. år vgs (de har egne bøker i kalkulus/analyse og, men denne fant jeg ikke oversatt til engelsk,) to bøker for further-math-kurset for International Baccalureate-diplomet, og Sinus 3MX.Jarle10 wrote:Hvis man skulle sammenligne en elev som presterer meget godt i fag i norge, og behersker pensumet som er meningen at de skal lære, med en tilsvarende elev i et land som er kjent for et høyt skolenivå, vil eleven i norge blekne i forhold?
Hjælpe og trøste, dette illusterer enorme forskjeller i pensum mellom Norge (2MX/3MX) og ekvivalentene i Storbritannia / Hong-Kong (Kina).daofeishi wrote: Britisk Further Math, ekstensjon, 2 år vgs
Bok: "Further Pure Mathematics, Brian nd Mark Gaulter"
------------------------------------------------
Kap 1: Komplekse tall
Kap 2: Videre trigonometri med kalkulus, harmoniske former
Kap 3: Polarkoordinater
Kap 5: Første- og andreordens differensiallikninger
Kap 6: Vektorgeometro
Kap 7: Kurver og ulikheter
Kap 8: Polynomrøtter
Kap 9: Matematisk bevis, rekker og serier (inkl induksjonsbevis, konstradiksjonsvbevis, taylorserier og generelle potensrekker)
Kap 10: Hyperbolske funksjoner og applikasjoner av disse
Kap 11: Kjeglesnitt
Kap 12: Videre integrasjon
Kap 13: Numeriske approksimeringsmetoder for integraler og differensiallikninger
Kap 14: Lineær algebra og matriser
Kap 15: Videre komplekse tall
Kap 16: "Intrinsic coordinates"
Kap 17: Gruppeteori
Algebra, Hong Kong, 1. år vgs
Bok: "Breakthrough Algebra, Y.L. Ng & K.M. Pang"
---------------------------------------
Kap 1: Forkunnskaper: Faktorteoremer, delbrøkoppspaltning, sigma- og pi-notasjon, forandring av røtter og koeffisienter for kubiske og kvartiske likninger
Kap 2: Matematisk logikk og sett-teori
Kap 3: Determinanter og lineære likningssystemer
Kap 4: Matematisk induksjon
Kap 5: Binomial- og multinomialteoremet
Kap 6: Finitte serier, aritmetiske, geometriske og arithmetiko-geometriske rekker, taylorserier, genererende funksjoner
Kap 7: Hardere delbrøkoppspaltning og den euklidiske algoritmen
Kap 8: Ulikheter (Cauchy-Schwarz, Chebychev, AM-GM-HM, Hölder...)
Kap 9: Teori rund polynomlikninger, transformasjoner
Kap 10: Matriser
Kap 11: Vektoralgebra
Kap 12: Komplekse tall
Kap 13: Vektorrom (definisjon, underrom, lineære transformasjoner,
Analyse, differensiallikninger, numeriske metoder, taylorserier og potensrekker
Del 5: Tallteori, diskret matematikk (grafteori, predikatlogikk, modulær aritmetikk, divisibilitet, primtallsdistibusjon.)
(historie)