Brukergrupper og rettigheter

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Kent
Guru
Guru
Innlegg: 293
Registrert: 02/03-2005 14:39
Sted: Bergen

Jeg så litt på matematikk.net sin faq-side. Der står det noe om brukergrupper, men jeg finner ikke det som blir beskrevet der andre steder på sidene. Eksisterer slike brukergrupper, eller er det lenge siden faq-siden ble oppdatert?

Når det gjelder rettigheter har jeg visstnok mulighet til å skrive prioriterte innlegg på VGS-siden og bare der. Ikke at jeg egentlig har noe slikt behov. Videre kan jeg bare lage og delta i avstemninger på sidene for VGS og Universitet/høyskole. Hvorfor er det slik? Er det noen "guddomelig" plan bak dette som jeg ikke har oppdaget? Har det med disse brukergruppene å gjøre?
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Vi benytter ikke andre brukergrupper enn det som er noedvending for å administrere forumet: administratorer og moderatorer. Dersom vi finner det hensiktsmessig er det mulig at vi i framtiden oppretter grupper for laerere og andre ressurspersoner. Utover dette har vi ikke erfart noe behov for spesielle brukergrupper. Vi er imidlertid lydhoere dersom slike behov skulle oppstå.

Brukerrettighetene innefor de enkelte forumene var tenkt slik at avstemninger kan lages kun i "generell diskusjon" forumet. Opprinnelig hadde vi lagt forumene med mulighet for avstemninger, men interessen var meget laber fra brukerne. Generelt vil vi unngå at alle prioriterer sine innlegg og denne rettigheten er derfor avstengt for alle vanlige brukere. Brukerrettighetene ble nok tilrotet noe da vi la om forumene i Januar.
Svar