Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Dette får du bare ved å dele hver side på 4, slik at:
[tex]\frac{4x}{4}=\frac{ln0.8}{4}[/tex]
[tex]1\cdot x=x=\frac{ln0.8}{4} [/tex]
Dette er et fullstendig akseptabelt svar, faktisk et svært nøyaktig svar. Du vet også at svaret er korrekt ved å plugge inn verdien for x i den opprinnelige likningen og ser om du får (her) 0 på begge sider.
Vaticinatio quae numeris Romanis utitur vetustior est milibus annis quam ulla ratio sera quae scriptis Arabicis utitur!
Men det er sånn at jeg har prøvd å sette det inn i den opprinnelige likningen og at jeg får feil svar..
Men da er det vel bare noen parantes bommerter da tenker jeg..
Det er kun to måter å leve livet på; det ene er å tro at alt er et mirakel og det andre er å tro at ingenting er et mirakel.
Det er kun to måter å leve livet på; det ene er å tro at alt er et mirakel og det andre er å tro at ingenting er et mirakel.
Albert Einstein.
Scofield skrev;
Da er [tex]e^{ln-0,223}=-0,223[/tex]
[tex]e^{-0,223}=0,8[/tex]
De to er forskjellige.