Jeg liker ikke matte

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Toddi

Ja, jeg lurer da på en ting. Jeg liker ikke matte i det hele tatt. Er et rent helveri som bare plager hodet mitt. Går det an og få fritak i matte som det gjør med nynorsk :P hehe... Hva skal man med 2x(4x2-3-x-4) f.eks.. Så lenge man kan +-*/ så gjør vel ikke det noe ? Matter er bare noen teite tall med bokstaver inni =/ Fortivla =/
loddi

Jeg lurer på en annen ting. Jeg liker ikke norsk. En develskap som går i lup i mitt hode og øker med kvadratet av mengden. Slår vi oss sammen kan vi kutte all skole. :shock:
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

Fritak for matte, får du nok ikke. Men om du sliter, så skal det være mulig å få ekstra hjelp og tilpassede opplegg. Noen få mennesker har såkalt dyskalkuli, som kan sammenlignes med matematikkens variant for dysleksi. De som har slike vansker, kan ha store problemer med å klare å stå i matematikk på videregående. Dersom du får en diagnose på dette, så vil du kunne få studiekompetanse uten å måtte ha ståkarakter i matematikken på videregående. Dessverre er det altfor liten kunnskap om dette, og det er nok mange som aldri får diagnosen og den hjelpen de hadde behøvd, selv om de burde hatt den.
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
Eddi 11

Matte er kjedelig jeg er helt enig 8-) 8-) :lol: :lol: [/b]
Samuel
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 06/09-2004 11:48

Jeg syns også matte var kjedelig, helt til jeg forstod hvor mye matte kan brukes til :)

Det enkle eksempel som har holdt liv i min interesse for matematikk
siden jeg lærte det, var hvordan en kunne få vite avstanden fra en side
av ei elv til ei annen, kun ved å vite en lengde og to vinkler - alt mulig å
finne ut fra samme siden av elva :D
MiF86

Matte, fysikk og til en viss grad kjemi er gøy 8-)
norsk, historie og religion er boooring. særlig norsk! :x
Gjest

Jeg syntes også matte var kjedelig helt til jeg fikk en lærer som forventet at jeg skulle lære noe og fulgte meg opp, så jeg måtte begynne å jobbe med det. Da ble det snart morsomt å få de gode tilbakemeldingene når jeg fikk til noe. Dette gjaldt ikke bare meg, så hele klassen begynte å jobbe målrettet. Det drev meg til å gå fra 2 til 6 i karakter på to år. Så selv for de umulige er det mulig. Først må du bestemme deg og så må du begynne å jobbe! :wink:
MrFrekkas
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 20/10-2004 23:41

Det værste faget har alltid vært matte. men det er ein gang i året eg liker matte og det er når vi har om likninger. da er eg den beste og eg klareer det di andre ikkje klare.. trur det er fordi eg forstår det, det er lissom bare noe som kommer heilt logisk oppi hovedet.. jj, det dokke sier om at doke syns at noen fag er kjedelig, det har enormt mye på ka slags lærer du har.. eg har byttet norsk lerer i 3 år og først no syns eg det er morsomt... for no har vi ei kjekkt og kul lærer..... så STÅ PÅ
Svar