Passer

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
matte

Hvilken passer er det dere brukere anbefaler???
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Kjøp den billigste, ca. 30 - 40 kr.

MVH
KM
PytagoraS
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 14/05-2004 13:30

Jeg bruker personlig en Staedtler ARCO 559 50 WP. Vurderer å oppgradere til sommer'n, når Linex kommer med ny modellen (Den nye 936 XC serien).
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

LUKSUS!

Da jeg gikk på skolen måtte jeg lage passer selv - av noen skarve mosegrodde furukvister. Vi fikk til geomtrien med furu også, men [pi][/pi] var vanligvis nesten 3.2. Og det var uhyre kaldt og kanskje to meter med snoe mens vi vasset i vei med noen stakkars pappsåler.

:wink:
Hypotenus
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 15/05-2004 13:44

PytagoraS skrev: Linex kommer med ny modellen (Den nye 936 XC serien).
Ikke kjøp den!
vent heller til den nye TX kommer ut! Den er mye bedre!
Kvifor ikkje..?
Vimsen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 16
Registrert: 15/05-2004 17:18
Sted: hakkebakkeskogen

Mulig jeg har misforstått noe, men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå poenget med nye, dyre passere? Kan de måle temperaturen i samme slengen, eller noe? Jeg bruker noe gammelt skrap, men får da rett svar.(som oftest, i hvertfall..)
Heisann! Jeg er Vimsen!!
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Vimsen skrev:Mulig jeg har misforstått noe, men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå poenget med nye, dyre passere? Kan de måle temperaturen i samme slengen, eller noe? Jeg bruker noe gammelt skrap, men får da rett svar.(som oftest, i hvertfall..)
F eks flere "ledd" og mulighet for å feste på andre ting enn bly (penn, tusj). Selv bruker jeg nesten aldri passer.
Vimsen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 16
Registrert: 15/05-2004 17:18
Sted: hakkebakkeskogen

Også jeg har en slik dings på passeren som kan feste tusjer ol., men jeg har aldri brukt det. Joda, det kan jo være...
Heisann! Jeg er Vimsen!!
froland.org

hvorfor ikke bare kjøpe en normal passer til 25,-? :?:
MrFrekkas
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 20/10-2004 23:41

Koffor kjøpe dyre avanserte ting vist du ikkje har bruk for det, forstår dokke som holder denne siden eller dere som jobber med dette. men dere som går på skule, kan vell ikkje ha bruk for ein passer for MASSE MASSE peng. du trneger noe enkelt, vedder på at alle har mistet ett par linjaler og passere opp ut skulen.. da er det jo ikkje vits og ha noe dyrt noe... jj holder meg til den fine gamle eg fikk i 7 klasse eg..
lika god.. får fortsatt rett....
Svar