kjemi 2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
adli0000

Hei, kan nokon hjelpe meg med å løyse denne likningen? . Dette er kjemi 2

4,50 = 4,74 + log ( x/0,050 mol - x )

x = 0,0183 mol
Kjemigjest

Taste inn likninga i CAS og be " sekretæren " gjere jobben for deg.
adli0000

Kjemigjest skrev:Taste inn likninga i CAS og be " sekretæren " gjere jobben for deg.
Det funker ikkje...
Kjemigjest

Det funkar på min PC ( har installert CAS som er ein undermeny i GeoGebra )
adli0000

Kjemigjest skrev:Det funkar på min PC ( har installert CAS som er ein undermeny i GeoGebra )
Kan du ta skjermbildet av det du har gjort i CAS?
Kjemigjest

For at " sekretæren " skal kunne gjere jobben, er det avgjerande at han får korrekt instruksjon frå oppdragsgjevar.

Velg ei ledig linje i CAS-feltet og skriv inn denne likninga ( hugs å få med begge parantesane ! ) :

4.5 = 4.74 + log (x/(0.05 - x ) )
Mattebruker

OBS ! CAS tolkar den uspesifiserte log-kommandoen som ln - funksjonen ( logaritmefunksjonen med grunntal e[tex]\approx[/tex] 2.72 ) . Den aktuelle kjemi2-oppgåva dreiar seg om pH og da er det underforstått at log-funksjonen refererer til logaritmen med grunntal 10 ( briggske logaritmer ). Denne får vi aktivert ved å velje log10 i log-menyen.

Verkar denne infoen oppklarande ? Viss ikkje , må du gjerne melde tilbake .
Kjemigjest

Kontramelding: Det som står å lese i forrige innlegg er grunna i ei mistyding !

Kontroll: CAS-kommandoen log( 10 ) kjem ut med talet 1 , altså er den uspesifiserte log-kommandoen
identisk med log10. Dette til vitande !

P. S. Ln-funksjonen har sin eigen kommando( ln) i CAS .
Eksempel: ln( e ) = 1
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

Kjemigjest/mattegjest,
Kan ikke du være så snill å lage en bruker og heller redigere innleggene dine istedenfor å poste flere?
adli0000

Mattegjest skrev:OBS ! CAS tolkar den uspesifiserte log-kommandoen som ln - funksjonen ( logaritmefunksjonen med grunntal e[tex]\approx[/tex] 2.72 ) . Den aktuelle kjemi2-oppgåva dreiar seg om pH og da er det underforstått at log-funksjonen refererer til logaritmen med grunntal 10 ( briggske logaritmer ). Denne får vi aktivert ved å velje log10 i log-menyen.

Verkar denne infoen oppklarande ? Viss ikkje , må du gjerne melde tilbake .
Eg får berre x til å vere = 0.02 og x skal vere = 0.0183
Kjemigjest

Trykk på knappen Innstillinger øvst i skjermbildet. Deretter: Velg Avrunding med 4 desimalar. Da vil eg tru
at du får fasitsvaret ( 0.0183 ).

Mvh

Kjemigjest
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

adli0000 skrev:Hei, kan nokon hjelpe meg med å løyse denne likningen? . Dette er kjemi 2

4,50 = 4,74 + log ( x/0,050 mol - x )

x = 0,0183 mol
eller Wolfram Alpha:


https://www.wolframalpha.com/input/?i=4 ... -+x+%29%29
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Svar