Eksamen S1 V2020

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Heisann717364620

xxx123 skrev:
Nørdddd skrev:Hva svarte dere på 4c på del 1? Jeg fikk 1/2. Brukte hypergeometrisk sannsynlighet.
Jeg fikk også 1/2.

Hva fikk dere på oppgave 6 med grafen? og oppgave 8 der man skulle finne funksjonsuttrykk?
På 6a) fikk jeg 3, på 6b) fikk jeg 1, og på 6c fikk jeg ca. -2. På 8) fikk jeg f(x)=-2x^2+8x-5, ganske sikker på at denne er riktig. Hva med deg?
Honni

Tuuusen takk for løsningsforslag!!!

Litt usikker på oppgave 1d): jeg fikk samme likning som deg, men da jeg plottet inn punktet mellom y=100 og grafen, fikk jeg et litt høyere tall:(

Og jeg ser jrg har gjort slurvefeil: et sted mangler et skjermbilde, et annet sted gjør jeg alt riktig, men skrev feil.
Feks i oppgave en: der får jeg riktige verdier og skriver riktig år, men så skulle jeg bare legge til at det skjedde lutt UTI året, og da skrev jeg plutselig et nytt tall...håper sensor forstår jeg bare skrev feil!!
xxx123

Heisann717364620 skrev:
xxx123 skrev:
Nørdddd skrev:Hva svarte dere på 4c på del 1? Jeg fikk 1/2. Brukte hypergeometrisk sannsynlighet.
Jeg fikk også 1/2.

Hva fikk dere på oppgave 6 med grafen? og oppgave 8 der man skulle finne funksjonsuttrykk?
På 6a) fikk jeg 3, på 6b) fikk jeg 1, og på 6c fikk jeg ca. -2. På 8) fikk jeg f(x)=-2x^2+8x-5, ganske sikker på at denne er riktig. Hva med deg?
Jeg fikk det samme på 6a og 6b, men på 6c fikk jeg -1. Fikk det samme på oppgave 8 også.

Hva fikk dere som intervall på 7c? og en av de første oppgavene med forkorting av 18 og 27, a, b osv, hva fikk dere som svar der?
anonoym

xxx123 skrev:
Nørdddd skrev:Hva svarte dere på 4c på del 1? Jeg fikk 1/2. Brukte hypergeometrisk sannsynlighet.
Jeg fikk også 1/2.

Hva fikk dere på oppgave 6 med grafen? og oppgave 8 der man skulle finne funksjonsuttrykk?
oppg 8: -2x^2+8x-5
xxx123

Noen andre som fikk 2256 på 1d del 2 med japanske menn?

Og hva fikk dere som ledig kapasitet på 2d?
Gjest

Ja jeg fikk også det. Og jeg fikk 400 ledige timer i Avdeling 2
Gjest

Vet noen hvor lang sensurfristen er?
Gjest

Gjest skrev:Ja jeg fikk også det. Og jeg fikk 400 ledige timer i Avdeling 2
Hvordan kom du frem til det? jeg fikk 800 timer i avdeling 3 :(
Gjest

Vet ikke om det er riktig men mener punktet med høyest inntekt var (800,300) eller noe. Satt disse x og y-verdiene inn i orginallikningene. Da blir det lik summen, bortsett fra i likning 2 hvor jeg fikk 400 under 2100 (mener jeg det var).
Gjest

Gjest skrev:Vet ikke om det er riktig men mener punktet med høyest inntekt var (800,300) eller noe. Satt disse x og y-verdiene inn i orginallikningene. Da blir det lik summen, bortsett fra i likning 2 hvor jeg fikk 400 under 2100 (mener jeg det var).
Ja selvfølgelig! ååå var det jeg egentlig kom frem til, men jeg så feil på oppgave d og ganget med 300 og 600 istedenfor :(
Gjest

Ååå kjipt. Jeg har også gjort masse sånne feil: går surr i utklippene pga dårlig tid. Har til og med gjort idiotiske typo som ødelegger alt. Du er ikke alene!
Gjest

Gjest skrev:Ååå kjipt. Jeg har også gjort masse sånne feil: går surr i utklippene pga dårlig tid. Har til og med gjort idiotiske typo som ødelegger alt. Du er ikke alene!
uff, skikkelig surt! Får man fullt trekk for sånne feil eller kan man få litt poeng likevel tror du?
Gjest

På DEL 2, oppgave 1a), skrev jeg 0,1, 2, 3 i regnearket. Det burde nok ha stått 0, 10, 20, 30. Tror dere dette vil gi trekk? Selve oppgaven var jo regresjonsanalysen.. Tok med skjermbilde av både regnearket og regresjonsanalysen.
Gjest

Gjest skrev:På DEL 2, oppgave 1a), skrev jeg 0,1, 2, 3 i regnearket. Det burde nok ha stått 0, 10, 20, 30. Tror dere dette vil gi trekk? Selve oppgaven var jo regresjonsanalysen.. Tok med skjermbilde av både regnearket og regresjonsanalysen.
Hva ble funksjonen da? Det blir feil med x-verdiene?
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Eksamen S1 V2020
REA3022-S1-V2020.pdf
(893.27 kiB) Lastet ned 29658 ganger
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Svar