Privatist eksamen kjemi 1

Her kan du stille spørsmål vedrørende matematikken som anvendes i fysikk, kjemi, økonomi osv. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
dnn456
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 15/10-2019 10:59

Hei, lurer på om det er noen inne her som har hatt kjemi 1 eksamen som privatist og kan dele hvordan det funker med forsøkene? Jeg har tatt faget som et nettstudie, og deltok på et labkurs hvor vi gikk gjennom ca 8 forsøk, men man leverer jo ikke inn noen forsøks liste eller noe sånt. Hva gjør jeg hvis jeg får et forsøk jeg aldri har gjennomført før? Har spurt skolen hvilken bok de bruker så jeg hvertfall kan lese gjennom alle forsøkene i boken, men blir fortsatt så nervøs for om jeg må bruke utstyr jeg aldri har brukt før eller noe sånt...
geheffe
Cayley
Cayley
Innlegg: 91
Registrert: 24/05-2019 15:11
Sted: NTNU

Jeg tok den i Bergen for halvannet år tilbake, og hadde da bare lest i boken (ikke gjennomført noen forsøk), men da fantes det en oversikt over aktuelle forsøk på fylkets hjemmeside. Jeg var ganske heldig og fikk «forsøket» som dreide seg om å lage en saltløsning med gitt konsentrasjon, men på grunn av tidsmangel trengte jeg bare å forklare hvordan jeg ville gjort det.

Sikkert lurt å sette seg litt grovt inn i forsøkene som står i boken, men hvis du vet hva det vanligste utstyret heter og hva det skal brukes til, samt har god kontroll på fagstoffet, så tror jeg ikke forsøksdelen pleier å bli noe problem :wink:
[tex]\pi \approx e \approx 2[/tex]
dnn456
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 15/10-2019 10:59

geheffe skrev:Jeg tok den i Bergen for halvannet år tilbake, og hadde da bare lest i boken (ikke gjennomført noen forsøk), men da fantes det en oversikt over aktuelle forsøk på fylkets hjemmeside. Jeg var ganske heldig og fikk «forsøket» som dreide seg om å lage en saltløsning med gitt konsentrasjon, men på grunn av tidsmangel trengte jeg bare å forklare hvordan jeg ville gjort det.

Sikkert lurt å sette seg litt grovt inn i forsøkene som står i boken, men hvis du vet hva det vanligste utstyret heter og hva det skal brukes til, samt har god kontroll på fagstoffet, så tror jeg ikke forsøksdelen pleier å bli noe problem :wink:
Føler jeg har ganske god kontroll på det meste, og forsøkene i boka virket ikke så altfor ille, så satser på at det går greit! Takk for svar :)
Svar