aleks855 - spørsmål

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Hei,
I de latex-video kursene dine, hva bruker du til å tegne? Bruker du penn og en tablet? Eller data-mus? Data-mus er vanskelig å tegne med. Vet du hvor jeg kan få kjøpt en sånn data penn og "tablet" som jeg kan koble til med pcen, for å undervise i matematikk?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Jeg bruker Wacom Bamboo Pen & Touch. Det er generelt trygt å velge Wacom. Det er helt klart det dominerende merket for tegnebrett.
Bilde
shenxian
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 12/06-2019 06:21

Jeg har et XP-Pen Star G640 Graphics Tablet . Ca A6 størrelse. Det funker fint til det lille jeg bruker det. Kjempefint hvis man skal tegne for frihånd. Maskere bort konturer og lignende. Mye mer presist enn mus .

Et problem jeg har er at jeg synes det er vanskelig å ha god kontroll med den glatte overflaten på brettet. Det løser jeg ved å legge et vanlig papirark over. Da får jeg fin tegnemotstand omtrent som å bruke blyant.

Til photoshop arbeid vil jeg si at det er en stor fordel. Spesielt når jeg arbeider med pirkearbeid i photoshop synes jeg det er deilig å kunne bruke hele XP-Pen G640 brettet til å styre bare en liten del av skjermen.

https://www.xp-pen.com/product/51.html
Svar