Hei!
Noen som har oppgavesettet fra dagens eksamen i S2?
Eksamen S2 våren 2018
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
Oslopia
Er det bare meg eller har de hevet nivået på S2-eksamen dette semesteret? Jeg har klart fint å regne ut tidligere eksamensoppgaver, men denne var veldig vanskelig
Scannet med telefonen, så kvaliteten er så som så.
Ikke den enkleste eksamenen. Håper sensor har det i bakhodet.
- Attachments
-
- new doc 2018-05-28 14.51.26.pdf
- (4.33 MiB) Downloaded 929 times
-
Guest
Hei, noen av dere som har sett på oppgave 9 på del 1. Tenkte jeg kunne bruke et likningssett av et eller annet slag, men fikk ikke tallene til å passe. Noen som har løst denne?emeritus wrote:Scannet med telefonen, så kvaliteten er så som så.
-
Andreaseike99
Hei, gjorde den, men vet ikke om den er rett, men jeg kom fram til et greit svar:Gjest wrote:Hei, noen av dere som har sett på oppgave 9 på del 1. Tenkte jeg kunne bruke et likningssett av et eller annet slag, men fikk ikke tallene til å passe. Noen som har løst denne?emeritus wrote:Scannet med telefonen, så kvaliteten er så som så.
F'(2)=0 og F'(3)=0
F(2)=3 og F(3)=-4
g'(x)=(-5)'*f(x)+(-5)*f'(x)
g'(x)=-5*f'(x)
g'(2)=-5*f'(2)
g'(2)=-5*0
g'(2)=0
g'(3)=-5*0
g'(3)=0
Så regner du ut g(2) og g(3), og du finner topp og bunnpunktene.
Jeg jobber med et løsningsforslag nå. Filen heter S2_18V_lf.pdf, og jeg oppdaterer kontinuerlig mens jeg jobber. Kom gjerne med innspill her i tråden dersom jeg gjør noen feil, eller dersom noe kan forklares bedre. Jeg håper å være ferdig i kveld, eller i løpet av i morgen kveld.
Last edited by Tommy123 on 28/05-2018 17:05, edited 1 time in total.
-
Andreaseike99
Oslopia wrote:Er det bare meg eller har de hevet nivået på S2-eksamen dette semesteret? Jeg har klart fint å regne ut tidligere eksamensoppgaver, men denne var veldig vanskelig
Enig, denne var definitivt vanskeligere enn de forrige eksamene jeg har gjort som forberedelse.
Slet en del på del 2 med oppgave 2 og oppgave 3 b, c og d.
-
Christinev
Enig, den var veldig vanskelig i forhold til de forrige årene. Det var nye oppgaver jeg ikke hadde sett før fra tidligere år
-
Oslopia
Tommy123 wrote:Jeg jobber med et løsningsforslag nå. Filen ligger heter S2_18V_lf.pdf, og jeg oppdaterer kontinuerlig mens jeg jobber. Kom gjerne med innspill her i tråden dersom jeg gjør noen feil, eller dersom noe kan forklares bedre. Jeg håper å være ferdig i kveld, eller i løpet av i morgen kveld.
Flott, tusen takk!
-
s2-elev
Enig!! Mye vanskeligereOslopia wrote:Er det bare meg eller har de hevet nivået på S2-eksamen dette semesteret? Jeg har klart fint å regne ut tidligere eksamensoppgaver, men denne var veldig vanskelig
-
Mattebruker
Kan nokon gjere vel å legge ut ein originalkopi( ikkje scannerkopi) av eksamensoppgavene ?
-
Mattebruker
Løysingforslag oppgave 2d:
La x vere antal år før kontoen er tom.
Reduserer alle utbetalingane til noverdi pr. 1. juli 2033. Da får vi denne likninga:
30000 * Sum(1.1^i/1.05^i , i , 0, x) = 299906.67
Denne likninga har løysinga x = 18.16
Det skulle tilseie at kontoen er tom 1. juli 2052
P.S. Du som les dette må gjerne melde tilbake anten du er einig eller har fått eit anna svar.
Reduserer alle utbetalingane til noverdi pr. 1. juli 2033. Da får vi denne likninga:
P.S. Du som les dette må gjerne melde tilbake anten du er einig eller har fått eit anna svar.
-
Guest
Jeg har sikkert feil men på d fikk jeg 303Mattegjest wrote:Løysingforslag oppgave 2d: