Å gå fra P1 til R1

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
mon

Hei :)

Jeg gikk P1 i vg1 og fikk en 3 i standpunkt (mest pga tentamen) men hadde ellers 4 i hele år. Jeg har lyst til å bli ingeniør, og da er kravet R1 + R2. Er det noen med erfaring som har tatt P1 og gått over til R1 i vg2 eller vet noen om det kommer til å bli veldig krevende at det kan bli umulig?
Larsik
Cantor
Cantor
Innlegg: 105
Registrert: 08/09-2015 19:46

Jeg gjorde det som privatist. Det er fullt mulig men du må regne med å jobbe hardt og at det kommer til å bli en ganske brutal overgang til R1. Men så lenge du er motivert og villig til å gjøre det arbeidet som skal til burde det ikke være noe problem.
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Du får det nok til hvis du prøver hardt nok. Jeg vil for øvrig anbefale å ta 1T i tillegg, da det virker som en introduksjon til R1 og R2 i form av algebra, trigonometri og sannsynlighet. Hvis du står fast, imens du tar opp 1T/R1/R2, må du gjerne bare skrive innlegg på forumet, så er det mange her som ønsker å hjelpe.

Masse masse lykke til!
Svar