Hallo hallo,
Jeg tror jeg har bestemt meg, eller hvertfall en plan B, som er det at jeg ønsker resten av livet å hjelpe elever fra ungdom-og vgs skole til å oppnå bedre eller topp-karakterer ved å tilby fjernundervisning til dem i matematikk. I den anledning lurer jeg på hvilken utdanning jeg skal søke på slik at jeg er godt rustet til å hjelpe disse elevene med en hvilken som helst oppgave på dette nivå?
Jeg ønsker ikke å vise meg som en som sitter fast, eller tar tid eller ikke kan løse en oppgave foran en elev, derfor trenger jeg å konstant holde meg oppdatert med hvert års læreplanen i matematikk – pleier disse å være forskjellige fra år til år? Eller er det en og samme stoff hele tiden?
Jeg tenker, hva skal jeg med en matematikk-bachelor grad, når målet mitt er kun å være en privatunderviser i matematikk på nivå ungdomskole matematikk og vgs matematikk. Så i stedet for å bruke tre år på noe jeg ikke vil få bruk for, hvorfor ikke fordype meg i ungd. og vgs-matematikk i stedet?
Jeg trenger litt veiledning av folk som hjelper elever på dette nivå. Trenger jeg en bachelor-grad når jeg kun vil jobbe som privatunderviser i matematikk ungdoms- og vgs nivå?
Og er det slik at hvis jeg kan løse alle oppgaver fra ungdomsskolematte, og vgs S1, S2, R1 og R1, at da kan jeg føle meg trygg på å utlyse min stilling som privat matematikk hjelp på nivå ungdom-og vgs?
Jeg ønsker rett og slett bli en ekspert i dette feltet, slik at uansett hvilken oppgave jeg i fremtiden under privatundervisning, får, så kan jeg løse den helt og fullt ut, og forklare godt.
Så finnes det en sånn utdanning man kan ta på noen universiteter i Norge, som gjør en til ekspert på dette nivp av matematikk?
Setter pris på erfaringer, råd, tips, og alt av veiledning.