Ja, jeg må nok passe på at jeg ikke blir alt for ambasiøs i klasserommet xD hahahaha, det er nå ikke så lenge siden jeg prøvde å forklare om integralregning til en 13åring. Jeg tror ikke det ble noen vinnere i den diskusjonen hahahahaha
Jeg må nok kanskje ta den lektor utdanningen..........
Hjelp med Atom og molekyler
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Integrasjon er kanskje ikke så ideelt hvis studenten ikke har erfaring med derivasjon fra før.
Men jeg har fått meldinger fra ungdomsskoleelever og -lærere som har tatt fatt på grenseverdier og derivasjon gjennom UDL, med suksess.
Ideen der var å lære om lineære funksjoner og deres stigningstall (som er ungdomsskolepensum), og bygge opp til derivasjon derfra, siden det essensielt er det samme (bare med to punkter som ligger uendelig nært hverandre).
Men jeg har fått meldinger fra ungdomsskoleelever og -lærere som har tatt fatt på grenseverdier og derivasjon gjennom UDL, med suksess.
Ideen der var å lære om lineære funksjoner og deres stigningstall (som er ungdomsskolepensum), og bygge opp til derivasjon derfra, siden det essensielt er det samme (bare med to punkter som ligger uendelig nært hverandre).