Muntlig eksamen..

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
geni?!

Ska opp i matte muntlig i mårra :? Finn egentli itj nå å øv på pga at æ kom opp i matte skriftlig å.. Regelboka e klar å æ har lært mæ formla osv.. E d nånn som har nånn "store", åpne oppgava på lur som dæm vill meddel, så kom igjæn..!
rasta

vetta f.. jeg. sitter i samme fella, skal ha muntlig matte på fredag. noen som hadde giddet å poste noen oppgaver jeg kan øve meg på?
MSE
Noether
Noether
Innlegg: 42
Registrert: 31/03-2004 16:37

På en muntlig matteprøve er det stort sett ikke noe man skal øve på. Man skal kun lage oppgaver til det emnet man har fått og løse dem. Hvis ikke din skole har en annen prøveform da.
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

Noe som kanskje kan hjelpe, er å forklare ting fra pensum til en som ikke kan det så godt. For det første, så får man da trening i å forklare matematikk muntlig. For det andre, så merker man da raskt om man glemmer noe når man forklarer, eller ikke gjør det bra nok. Rett og slett fordi mottaker ikke ville skjønne hva du forklarer, hvis du ikke gjør det på en "god" måte. Foreldre kan kanskje også være gode kandidater til dette. Det er ofte lenge siden de har gått på skolen, og husker nok ikke alt penusmet like godt.

Lykke til på eksamen :)

mvh Linda
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
Svar