Linjal

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

toca

bare lurer på hvordan linjal dere bruker??? personlig så har jg nå en blå linux 330, men den er litt hard å bruke på konstuksjoner... har dere noen "luksus" linjaler dere kan anbefale??? pris har ikke noe å si! :?
Gjest

bruker en lexmark 200. fikk den faktisk i arbeidsuka... helt topp den! å siden du ikke bryr deg om pris, så kan den sterkt anbefales :wink:
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Jeg bruker en "NITO-studentene"-linjal, den var helt gratis. :wink:
Gjest

gratis??? nei, sånn kan jg ikke ha... den må ha stil... lukte penger!!!!
økonom
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 18/05-2004 13:52

helt enig... helst må den ha $ på seg... hehe, det er det beste!
"vil ha penger baby, en bag med penger! chash til å kjøpe all dritten vi trenger!"
Gaston
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 15
Registrert: 18/05-2004 17:30
Sted: Samawa
Kontakt:

DU DISKUTERER IKKE LINJAL!!!!!!!!!!!!!!!


hva er det med dere for noe?

Linjal er linjal.....herregud
"Selfølgelig kan jeg finne på min egen signatur. Såpass med fantasi har jeg."
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

:lol: :lol: :lol:
Jeg tror toca startet denne tråden som en slags irroooooooonisk kommentar til innleggene om passer:Passer

:lol: :lol: :lol:
Phi
Noether
Noether
Innlegg: 33
Registrert: 01/07-2004 00:01

En gjennomsiktig linjal som er 30 cm er alltid bra å ha :)
Abeline
Guru
Guru
Innlegg: 85
Registrert: 22/05-2004 17:27
Sted: Østlandet

Har så godt som slutta å bruke linjal jeg. Annet enn på matteprøver. Det same gjelder vel i grunnen passer. Hehe..
Finn en syklisk firkant, og problemet er så godt som løst:)
Phi
Noether
Noether
Innlegg: 33
Registrert: 01/07-2004 00:01

Abeline skrev:Har så godt som slutta å bruke linjal jeg. Annet enn på matteprøver. Det same gjelder vel i grunnen passer. Hehe..
Hva med to streker under svaret?
Abeline
Guru
Guru
Innlegg: 85
Registrert: 22/05-2004 17:27
Sted: Østlandet

Nja, blir ikke så ofte lenger det heller. Og i hvert fall ikke med linjal. Burde nok vært flinkere til å huske det. Hehe..
Finn en syklisk firkant, og problemet er så godt som løst:)
MrFrekkas
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 20/10-2004 23:41

Det er litt domt og diskutere det, men er kansje eit greit tema, eg har derimot ALDRI brukt linjal. men skal begynne med det for og få bedre orden. dei to strekene komer litt på skeivo, noe rundt 45 grader.. hehe
Matematikkk
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 21/07-2004 22:01
Sted: Trondheim

eg har no berre en 10 cm, med gradeskive på samme, den e utruli praktisk. :D
Mozart
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 29/10-2004 21:11
Sted: Møre og Romsdal, Smøla
Kontakt:

Eneste linjal som er dårlig må være den "Vær røyk fri" linjalen. Den er håpløs og idiotisk. Og linjaler som ikke er gjennomsiktig er også dumme! :?
Matte er gøy når jeg får det til.
sletvik
Guru
Guru
Innlegg: 375
Registrert: 31/08-2003 04:34
Sted: Trondheim

Skal vi se hva som står på min....Linex 1020M faktisk. 20cm, også har den hull i enden som jeg kan stikke pennen i å skape en artig "helikopter" effekt. En 30cm hadde ikke passet i penalet, så det er et konsept jeg ikke liker helt. :D
"Those of you who think you know everything are annoying to those of us who do!"
Svar