Hva kan vi gjøre bedre?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
etse
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 191
Registrert: 24/11-2006 15:07

Dere kan lage en firefox toolbar, rss(eller støttes dette allerede?), operaside-bar og slike ting =) Nutt og bedre design. Og for all del, link hit:
http://www.matematikk.net/ressurser/mat ... d=newposts
arildno
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 17/03-2007 17:19

Jeg synes dere kunne rydde opp i medlemsbasen deres.
For eksempel er i ca 40% av medlemmene deres kontoer med 0 innlegg, og innmeldingsdato før 2006 (altså mer enn ett år gamle).
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

arildno skrev:Jeg synes dere kunne rydde opp i medlemsbasen deres.
For eksempel er i ca 40% av medlemmene deres kontoer med 0 innlegg, og innmeldingsdato før 2006 (altså mer enn ett år gamle).
Observerte dette jeg også, og må vel si meg enig med deg.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Finnes de som kun er her for brøkmaskinen og de andre severdighetene da.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Magnus skrev:Finnes de som kun er her for brøkmaskinen og de andre severdighetene da.
Hmm - du har et poeng der... :idea:

(Såkalte "passive brukere").
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Vi har tenkt i samme baner en god stund. Det er riktig at vi har en del medlemmer som kun deltar i månedens konkurranse, brøkmaskinen NM i brøkregning. Derfor kan vi ikke slette registrerte medlemmer kun fordi de har null innlegg i Matteprat. Ettersom tiden tillater vil vi konstruere et eget administrasjonspanel som sammenfatter alle medlemsaktiviteter. Dette vil gjøre oss i stand til å slette fra medlemsdatabasen de som står med absolutt null aktivitet etter en viss tidsperiode. Ettersom vi for tiden driver nettstedet på fritiden, og har andre forbedringer/implementeringer på dagsorden, har denne funksjonaliteten blitt nedprioritert. Om vi utsettes for mildt press fra flere viktige medlemmer vil vi imidlertid sette dette høyere på rangsstigen.
arildno
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 17/03-2007 17:19

Det er selvsagt vesentlig at reelt sett aktive medlemmer ikke slettes!
Det beste er nok da, med tiden, å innføre et registreringssystem for online-aktivitet.
Eksempelvis automatisk sletting hvis ingen aktivitet er blitt registrert det siste året.
arildno
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 17/03-2007 17:19

En par, tre andre ting som kanskje burde gjøres:

1. Varslingsknapp på hver post. Da vil det være lett for brukere å sende kritikk av spam/støtende innlegg til moderatorene. Dette vil bespare arbeide deres en god del, siden de ikke selv behøver å finkjemme alle poster.

2. Jeg synes mange godt kan bruke den "sokratiske metoden" i besvarelse mer enn å gi bort fullstendige løsninger. Dette vil maksimere læringsutbyttet for dem som spør, mens de som ikke vil gjøre noe på egen hånd kan ha det så godt.

3. Oppfordre posterne til ikke å poste samme tråden flere steder; evt. slette kopier. Det kan da kanskje være greiest at brukerne kan bruke varslingssystemet nevnt over til å varsle om duplikatposter.
Karl_Erik
Guru
Guru
Innlegg: 1079
Registrert: 22/10-2006 23:45

Gjør databasen Per og eventuelt også Kari til wikier.
RKT
Brahmagupta
Brahmagupta
Innlegg: 375
Registrert: 06/12-2006 12:08
Sted: Norge, Oslo

Jeg synes at denne siden er helt fantastisk!! Selv om jeg ikke har skrevet så mange innlegg er jeg her når jeg trenger mattehjelp. Det er kjempefint at det finnes sider som dette, har ikke vært på noen bedre matte-side. :D :D

Synes egentlig alt er stort sett bra med siden.
Stå på og fortsett med den fantastiske innsatsen deres!! Vi er evig takknemlige for det!! :) :)
...
TurboN
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 236
Registrert: 15/11-2006 19:33

Skjer med at det ikke er en egen matematikk.net gruppe på facebook da ?!
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Vel.. Har jo alltids:
We fully acknowledge the True Ultimate Ass-Kicking Power of Leonhard Euler
Henning
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 16/01-2007 10:34

Link til forelesning.no hadde vært på sin plass synes jeg. Flott matteside.
TurboN
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 236
Registrert: 15/11-2006 19:33

iiiiik reklame
Kunnskap
Cayley
Cayley
Innlegg: 64
Registrert: 25/03-2007 20:11
Sted: Oslo

Bedre markedsføring av nettsiden ovenfor brukergruppen, kontakt skoler og informer dem, slik at lærere kan fortelle om siden til sine elever.
Jeg kom over nettsiden tilfeldig ved et søk på nettet.. husker ikke hva jeg søkte på da.. Men jeg skal hjelpe dere litt. Skal si ifra til alle i klassen min ang. denne nettsiden :)
Jeg vet. Jeg lever ikke opp til navnet mitt. :oops:
Svar