HJEEEEEEEEEELP!!!!! SAVE ME!!!!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
boonde-annabella
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 24/06-2006 00:49
Sted: bondeland
Kontakt:

jaja, da var det sommerferie. Endelig tid til å gjøre hva vi vil! Nemlig å regne matte, uten en plagsom bedrevitende lærer med kaffeånde hengende over seg! I den anledning lurer jeg på, mange av dere som regner matte i ferien?? Er det litt giiik liZZom?

Og en ting til, hva er dette: x^5(48y+(ab^2))(12x^28*pi)^2

her kommer spørsmålet: er dette en andregradslikning?? Vær så snill å hjelp meg, jeg lurer så nøye!! :? Ha en fortsatt fortreffelig aften!
gjør livet til en fest, ta mattetest! brøkregning er hit, festing og gutter er NOT! Og forresten, kona til presten. I love matte 4-evah!! <3saaaamuelsen<33
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Jeg leser matematikk som jeg lærer neste semester, ja.

Vel.... Hvorfor i allverden lurer du på det? Hvis x er den variable og y,a og b er konstanter så ser dette ut som en 61-gradslikning?
eeiirriinn
Cayley
Cayley
Innlegg: 62
Registrert: 08/01-2005 19:03
Sted: norge
Kontakt:

Det er vel ikke nerdete å regne matte i sommerferien, jeg regner også på pensum til neste år... det er veldig smart.

hhehe, 61 gradslikning..... :D
den som vet hva den ikke vet, vet mer enn den som tror den vet....
Cidr0n
Noether
Noether
Innlegg: 47
Registrert: 14/08-2006 23:56

Jo pokker heller. Det er nerdete å regne matte i sommerferien. Det er SOMMERFERIE... ____SOMMERFERIE____
Årets høydepunkt..

MEN: det er flott at noen er så flinke og flotte at de leser matematikk i sommerferien.
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Vel, nerdete, muligens. Men når man liker å gjøre noe, så ser jeg ikke problemet med å gjøre det i sommerferien også. Jeg sitter ikke og nileser pensum før året fordi jeg skal kunne det. Jeg leser det fordi det er interessant !
anders90
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 12/10-2005 20:34

hmm.... mulig å være litt mer relevant i innleggene kanskje?
If the Scatman can do it, so can YOU!
mymaths
Noether
Noether
Innlegg: 38
Registrert: 05/11-2006 13:09
Sted: Aurskog

Jeg kan ikke forstå at det å lese matte i ferien skal være noe galt.!!
Hvis man interesserer seg for matte, har det som sin hobby og interesse, så er det ikke goe mer giiiiik å lesa matte som det er å spille fotball eller volleyball..... litt mer usosialt er det kanskje. Men hva gjør vel det! Jobbe med matte sammen med likesinnede hadde jo vært en idè.
Mathematics is a world, and I will explore it!
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Har vel strengt tatt ikke noe med å være usosial å gjøre. Er vel mer at man bruker døtid som man ellers ville brukt til lite konstruktive ting. F.eks spille WoW osv osv, og leser litt matematikk i steden.
mymaths
Noether
Noether
Innlegg: 38
Registrert: 05/11-2006 13:09
Sted: Aurskog

heheihei.....!!

sa aldeles ikke at man trengte å være usosial hvis man leser matematikk.

Sa bare det at det å lese matematikk er alene ikke akkurat er en svært sosial aktivitet.!! wow vil jeg heller ikke putte i den sosiale skalaen av aktiviteter. Og vil si det at matte er langt mer interesant en wow.
Går selv inn for å lære matematikk grundig nå.

Jeg selv pleier å sitte å lese i sjakkbøker. Som heller ikke er en sosial aktivitet. Men gøy og givende alikevel
Mathematics is a world, and I will explore it!
Svar