Sommertid

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
LGO
Guru
Guru
Innlegg: 486
Registrert: 06/03-2004 12:43
Sted: Tønsberg

Jeg ser at forumet nå viser klokkeslettet en time feil etter at det ble sommertid. Er det mulig å få rettet opp dette generelt i forumet, eller må hver enkelt gjøre det på tidssonen i sin egen profil?
"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Admin kan endre for alle ja, men det er ikke støtte for automatisk sommertid..
phpBB Userguide skrev: The time in phpBB 2.0.0 does not work with Daylight Savings Time, so if you have Daylight Savings Time, add 1 to your GMT modifier. So if you are in GMT-5 and have DST, you will need to set your time zone to GMT-4.
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Hei!
I hjelp funksjonen står det at vi må leve med feilen om sommeren. Jeg prøvde å "lure" systemet ved a skifte tidssone, men det var ikke vellykket. Skal se på det når jeg får litt tid......
MVH
KM
oro2
Guru
Guru
Innlegg: 655
Registrert: 23/11-2003 01:47
Sted: Bergen

Når jeg tenker meg og så husker jeg ikke om admins endring av tidssone har tilbakevirkende kraft for brukere.. hvis ikke må det kanskje endres av brukerne selv til GMT+2

ps: KM, sjekk her. Kanskje en mod av interesse.
Svar