To streker under svaret

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Trond
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 229
Registrert: 15/09-2005 08:36

Finnes det en knapp å trykke på for to streker under svaret i MathType og TeXaide?
Gjest

\underline{\underline{x=5}} gir [tex]\underline{\underline{x=5}}[/tex]
Trond
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 229
Registrert: 15/09-2005 08:36

Jeg fant det i begge
Gjest

Hei, jeg har så vidt begynt å bruke MathType, men kun for å skrive matematiske symboler ol., men går det an å/hvordan REGNER man med programmet?
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

Kan ikke regne med det.
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Anonymous skrev:Hei, jeg har så vidt begynt å bruke MathType, men kun for å skrive matematiske symboler ol., men går det an å/hvordan REGNER man med programmet?
Mathtype er akkurat som word, bare at det har mye bedre støtte for matematiske utrykk. :)

Skal du ha programmer som regner for deg, kan jeg anbefale blant annet Mathematica. :wink:
Gjest

...og med Mathematica får jeg samme layout/matematiske notasjoner som med MathType?
Knut Erik
Tyrann
Tyrann
Innlegg: 549
Registrert: 15/01-2005 23:47

Njee, ikke helt det samme, men du kan skrive matematiske utrykk i MathType og så lime det inn i Mathematica.

Programmene jobber godt mot hverandre :)
Gjest

Hvordan får man to streker under svaret i MathType? :oops:
Trond
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 229
Registrert: 15/09-2005 08:36

Anonymous skrev:Hvordan får man to streker under svaret i MathType? :oops:
Andre linja, sjette knappen fra venstre.
Gjest

det jeg tror er at.. hvis de kjemiske stoffene i de strekene du lager er av dårlig kvalitet tror jeg dette er dumt. Det gjør slik at kosmos kommer i ubalanse. Dette vil vi ikke. Det sier den metefysiske ordenen.. Meta betyr før og fysikk betyr natur.. disse sammen er metafysikk
Svar